Perşembe 15.11.2012

Tedarikteki sorunlar sektörle paylaşıldı

DHL'nin desteklediği BCI tarafından yayımlanan araştırma, tedarik zincirinde yaşanan aksaklıkların şirketlere 2012'deki maliyetini ortaya koydu

İş Sürekliliği Enstitüsü (Business Continuity Institute - BCI) tarafından kısa süre önce yayımlanan araştırma, tedarik zincirini daha esnek ve etkin yönetimi amacıyla verilen dış kaynak kullanımı kararlarının önemini ortaya çıkardı. Tedarik zinciri hizmetleri sunan firmalardan kaynaklanan hizmet aksaklıkları, yüzde 35'lik oranla tedarik zincirini kesintiye uğratan nedenleri arasında üçüncü sıraya yerleşti. 68 ülkeden katılımcılar, ayrıca şirketlerin yüzde 73'ünün 2011 yılında en az bir tedarik zinciri kesintisi yaşadıklarını bildirdi.

AMAÇ MALİYETİ AZALTMAK

Tedarik zinciri hizmetleri firmalarından kaynaklanan kesintilerin artışının en önemli nedenini dış kaynak kullanımına yönelen şirketlerin tedarik zinciri hizmetlerini standart ürün tedarik süreci gibi değerlendirmesi olarak açıklayan BCI Teknik Direktörü Lyndon Bird FBCI, lojistik şirketiyle çalışma kararının çoğu zaman bir hizmet alırken değerlendirilmesi gereken seçim kriterlerine göre değil, bir sorunu çözmek ya da maliyet tasarrufu sağlamak amacıyla verildiğini söyledi. DHL Supply Chain İş Geliştirme Kıdemli Başkan Yardımcısı Mark Parsons ise araştırmayla ilgili şu değerlendirmeyi yaptı: "Araştırma, özellikle karmaşık tedarik zincirleri olan şirketlerin mevcut ticari zorluklarla aynı zamanda iş sürekliliğini sağlama amaçlı acil durum planları oluşturmaya da hayati önem vermesi gerektiğini vurguluyor."
1 MİLYON EUROLUK KAYIP
- Tedarik zinciri kesintilerinin ilk iki nedeni planlanmamış IT ya da telekom arızaları. Ankete katılan şirketlerin yüzde 52'si bunlar sonucunda orta ya da yüksek etkili kesintiler yaşıyor. Bunu yüzde 48 ile ikinci sıradaki kötü hava koşulları takip ediyor. - Kur dalgalanmaları araştırmada dördüncü sıraya yükseldi. - Kesintilerin dolaylı etkileri ve maliyeti giderek artıyor. 2011'de her beş şirketten biri, tek bir kesinti dolayısıyla 1 milyon eurodan fazla kayıp bildirdi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.