Giriş Tarihi: 23.11.2012

ABD'de yılın girişimcisi Chobani

Erzincan'da başlayan milyar dolarlık başarı öyküsü Chobani'nin patronu Hamdi Ulukaya'yı yılın girişimcisi yaptı. Ulukaya, dünya yarışmasında ABD'yi temsil edecek

Dünyanın önde gelen denetim ve danışmanlık firmalarından Ernst & Young'ın düzenlediği Yılın Girişimcisi 2012 yarışmasının Amerika Birleşik Devletleri birincisi, Chobani Yoghurt'un kurucusu Hamdi Ulukaya oldu. Ödülünü Ernst&Young Global Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO'su Jim Turley'nin elinden alan Ulukaya, yarışmanın Monte Carlo'daki dünya finalinde de ABD'yi temsil edecek. Ulukaya, törende yaptığı konuşmada, Türkiye'nin doğusunda, bin kişinin yaşadığı küçük bir köyde doğduğunu belirterek, "Bu köyden çıkabilmenin tek yolu eğitimdi. 11 yaşında yatılı okula gittim. Şimdi ise New York'ta yaşıyorum. Hikayemi anneme borçluyum. Bizim için çok büyük fedakarlık yaptı" dedi.
İLANLA GELEN BAŞARI
Yolda gördüğü bir ilanın yaşamını değiştirdiğini anlatan Ulukaya, "İlan, tam teçhizatlı 95 yıllık bir yoğurt fabrikasının satılık olduğuna ilişkindi. Burayı satın almaya karar verdim. Ancak param yoktu. Küçük ölçekli işletmelere yönelik bir krediye başvurdum. Fabrika'da çalışan 55 kişiden beşini istihdam etmeye karar verdim. Sonraki iki yılı yoğurt üretmekle geçirdim. İlk yönetim kurulu toplantımızda duvarları boyadık. Çünkü duvarlar son 25 yıldır boya yüzü görmemişti" diye konuştu.

CİRO 1 MİLYAR $
Aynı fabrikanın, şu anda haftada 2 milyon kasa yoğurt ürettiğini ve 2 bin kişiye istihdam sağladığını dile getiren Ulukaya, sektöründe bir numara olan Chobani'nin 1 milyar dolar ciroya ulaşmak üzere olduğunu da sözlerine ekledi. Erzincan'da doğan Ulukaya, ailesinin koyun çiftliği ve peynir üretim tesisinde çalışarak büyüdü. Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi'nden mezun olduktan sonra Aldephi Üniversitesi'nde İngilizce eğitimi almak üzere ABD'ye gitti.
KRAFT'IN ESKİ TESİSİNİ ALDI
New York State University'de işletme dalında yüksek lisans yapan Ulukaya, süt ürünleri alanındaki boşluğu görerek ilk şirketini toptan beyaz peynir satışı üzerine 2001'de kurdu. Kraft'a ait eski bir fabrikayı satın alan Ulukaya, Amerikan tüketicisinin beğenisine uyabilecek formülü yakalamak için çalıştı. Ulukaya'nın yoğurtları, Chobani markasıyla 2007'de ABD'de tüketiciler arasında tanınmaya başladı
Marka internette büyüdü
Kraft'ın eski tesisini aldı Uluka ya, 4 yıldan kısa bir süre içinde, Chobani markasını TV reklamları ve kitlesel pazarlama yöntemleri yerine sosyal medya yoluyla tanıttı. Chobani markasının, şu anda 600 bin facebook takipçisi bulunuyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.