Cuma 23.11.2012
Son Güncelleme: Cuma 23.11.2012

TGSD-İHKİB Greenpeace'e savaş açtı

Türkiye'nin de içinde olduğu Greenpeace'in "Zehirli giysiler" raporuna, TGSD ve İHKİB savaş açtı. Doğruluğun tespiti için Türk ürünleri iki farklı laboratuvarda yeniden incelenecek

Greenpeace'in Zara, Mango, Marks&Spencer gibi dünyaca ünlü giyim markalarının ürünlerinin zehirli kimyasallar içerdiğini açıkladığı raporuna, Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) ve İstanbul Tekstil ve Konfeksiyon İhracatçı Birlikleri'nden (İHKİB) yanıt geldi. TGSD Başkanı Cem Negrin, 18 imalatçı ülkenin içinde Türkiye'nin de ürünlerinde zararlı kimyasal maddelere rastlandığını belirtilen raporun doğruluğunu test etmek için harekete geçtiklerini söyledi. Öncelikle Türkiye için tespit edilen yüzde 47 oranının doğru olup olmadığını araştıracaklarını belirten Negrin, Greenpeace'in yaptığı gibi, farklı Türk markalarının mallarını iki farklı laboratuvarda inceleyeceklerini ifade etti. Negrin çalışmayla ilgili şunları söyledi: "10 gün içinde, marka ismi vermeden listedeki Türk mallarının durumlarını kontrol edeceğiz. Sonucun doğru çıkması halinde ise zararlı kimyasalların hangileri olduğunu belirleyeceğiz. Devletten kimyasal ithalatının denetimi için destek isteyeceğiz."
HAZIR GİYİMCİLER KÜMELENME HAZIRLIĞINDA
Hazır giyim ve konfeksiyon üreticileri yeni teşvik paketi çerçevesinde kümelenme modeline geçiyor. Büyük yatırımcı ile yan sanayiyi bir araya getirip, özellikle 6'ncı bölgeye odaklanan sektör, halen 5 OSB ile görüşüyor. Hazır giyim ve Konfeksiyon İhracatçı Birlikleri Sektör Kurulu Başkanı Ahmet Akbalık, "Teşvikle ilgili yapılan son düzenlemelerle yatırımın önü iyice açıldı. Özellikle KOBİ'lere büyük fırsat yaratmayı hedefliyoruz" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.