Pazar 25.11.2012
Son Güncelleme: Pazar 25.11.2012

İşte en değerli AVM

Türkiye'nin en eski, en işlek ve en pahalı AVM'si Kapalıçarşı da dönüşüm modasına uydu. Kuyumcu-dövizci egemenliğinden kurtulan çarşıda metrekare kira fiyatları bin 250 dolara çıktı. Louis Vuitton'dan Lacoste'a, Divan'dan Hotiç'e yerli ve yabancı devler yer bakıyor

Kapalıçarşı bugünlerde büyük bir dönüşüme imza atıyor. 550 yılı aşkın tarihiyle İstanbul'un ilk AVM'si olarak bilinen çarşıya yerli ve yabancı markalar akın etmeye başladı. 1970'lerden sonra çarşıyı istila eden kuyumcuların birçoğu, artan kira fiyatları nedeniyle dükkânları boşaltırken, bunların yerine hazır giyim, çeyiz, kozmetik mağazaları ile kafeler gelmeye başladı. Yüksek talep, kira fiyatlarına da yansıdı. Kapalıçarşı'nın en işlek caddesi olan Kalpakçılar'da 20 metrekarelik bir dükkânın kirası yıllık 250-300 bin dolara çıktı. Çarşıda Louis Vuitton'dan Lacoste'a, Divan'dan Hotiç'e birçok marka yer arayışına girdi.

MARKALAR SIRAYA GİRDİ
Kapalıçarşı, yıllık 150 milyon ziyaretçisiyle Türkiye'nin en büyük AVM'si konumunda. Bu nedenle özellikle yurtdışına açılmak isteyen markalar, turist trafiğinin de yoğun olduğu bu çarşıya odaklanmış durumda. Son bir iki yılda protokol yolu olarak da bilinen Kalpakçılar Caddesi'nde Silk&Cashmere, Vakko, Godiva, Dantel ve Mac gibi yerli yabancı birçok ünlü marka mağaza açtı. Kapalıçarşı'nın görünümünün artık değişmeye başladığını söyleyen Yamachi Kuyumculuk'un sahibi Arto Yamacı, "Çarşıda kiralar çok yükseldi. Kuyumcular yüksek kiralar ve satışların düşmesi nedeniyle zorlanmaya başladı. Yavaş yavaş buradan çekiliyorlar. Bunların yerine ünlü markalar geliyor. Gümüş takı, çeyiz, havlu, bornoz satan mağazalar açılıyor" dedi. Yamacı yüksek kiralara Nuruosmaniye'nin de eklendiğini belirterek, "Kapalıçarşı artık birçok marka için bir vitrin konumunda. Markaların buraya gelmek istemesinin bir diğer nedeni ise franchise vermeleri" diye konuştu.
Kiralar döviz ve TL'ye döndü
Yıllarca altın üzerinden kiralanan Kapalıçarşı mağazaları, altın fiyatlarının aşırı yükselmesiyle TL ve dövizle kiralanmaya başladı. "Çarşıda kiralar peşin olarak yıllık verilir" diyen Gökay Şimşek, kiraların büyük oranda dolar üzerinden verilmeye başlandığını söyledi. Şimşek, "Kapalıçarşı'da ünlü caddelerde olduğu gibi hava parası uygulaması yoktur. Ama Mısır Çarşısı'nda hava parası alınır" diye konuştu.
Esnaftan itiraz eden var
Kapalıçarşı'nın değişimine itiraz eden esnaflar da var. Tolga Silver'ın Satış Sorumlusu Erdoğan Özden, "Çarşıda bir kozmetik mağazası açıldı. Bu mağazayı gören turistler çok şaşırıyor. Çünkü buranın konsepti bu markalara uygun değil" dedi. Özden'in aksine çarşıda çeşitlenme olmasının son derece olumlu bir gelişme olduğunu düşünenler de var.
Nuruosmaniye'de kiralar uçtu
Ro lex'ten Silk & Cashmere'e, Paşabahçe'den ünlü kafe zincirlerine birçok markanın akın ettiği Nuruosmaniye'de de kiralar aşırı yükseldi. 50-60 metrekarelik bir mağazanın aylık kirasının 15-20 bin dolar olduğu caddede, dükkânların satış fiyatı ise 10 milyon doları buluyor. Nuruosmaniye'nin Beyazıt'a kadar uzayan alışveriş yolunun başlangıç noktalarından biri olduğunu söyleyen Arto Yamacı, birçok yerli ve yabancı markanın burada da yer aradığını belirtti. Son yıllarda Kapalıçarşı'nın cazibesinin iyice arttığını ifade eden Yamacı, "Kapalıçarşı, el sanatlarının ağırlıkta olduğu, bizim kültürümüzü yansıtacak bir konseptle devam etmeli" diye konuştu.
Halıcılar Caddesi'ne kafe akını
Kapalıçarşı'nın en önemli caddelerinden biri olan ve meşhur Şark Kahvesi'nin olduğu Halıcılar'da da kafe bereketi yaşanmaya başladı. Aperatif yiyecekler ve özellikle Türk kahvesiyle ön plana çıkan kafeler burayı oldukça renklendirmiş durumda. Cadde üzerinde faaliyet gösteren Cafe Sultan'ın sahibi Baret Saraf, işlerin oldukça iyi olduğunu, burada irili-ufaklı kafelerin açıldığını söylerek, "5 yıl önce 2 kafe vardı. Bugün sayı 6'ya çıktı" diye konuştu. Halıcılar Caddesi'nde kafelerin yanında el sanatları ürünleri satan mağazalar da açılmaya başladı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.