Pazartesi 26.11.2012 00:00

Kapasite kullanım oranı düştü

İmalat sanayi genelinde kapasite kullanım oranı, kasım ayında geçen yılın aynı ayına göre 2,9 puan azalarak, yüzde 74,0 seviyesinde gerçekleşti.

Merkez Bankası tarafından düzenlenen ve kasım ayında imalat sanayinde faaliyet gösteren 2 bin 585 işyerinin katılımıyla gerçekleştirilen imalat sanayinde kapasite kullanım oranı sonuçları açıklandı.
Buna göre, geçen yılın kasım ayında yüzde 76,9 olan kapasite kullanım oranı, 2012 Kasım ayında yüzde 74,0 olarak belirlendi. Kapasite kullanım oranı geçen yılın aynı dönemine göre 2,9 puan azaldı.
İmalat sanayi genelinde mevsimsel etkilerden arındırılmış kapasite kullanım oranı bir önceki aya göre 0,4 puan azalarak 72,7 seviyesinde gerçekleşti.
İmalat Sanayi Kapasite Kullanım Oranı çalışması, imalat sanayi sektöründe faaliyet gösteren iş yerlerinin anket döneminde mevcut fiziki kapasitelerine göre fiilen gerçekleşen kapasite kullanımlarının belirlenmesi amacıyla yapılıyor.
AYLAR 2007 2008 2009 2010 2011 2012
----- ------ ------ ------ ------ ------ ------
Ocak 77,9 77,9 61,6 68,6 74,6 74,7
Şubat 77,3 78,0 60,9 67,8 73,0 72,9
Mart 80,3 76,9 58,7 67,3 73,2 73,1
Nisan 80,5 78,6 59,7 72,7 74,9 74,7
Mayıs 80,8 79,2 64,0 73,3 75,2 74,7
Haziran 81,7 80,3 67,5 73,3 76,7 74,6
Temmuz 82,0 79,8 67,9 74,4 75,4 74,8
Ağustos 79,6 80,0 68,9 73,0 76,1 74,3
Eylül 80,8 77,3 68,0 73,5 76,2 74,0
Ekim 81,6 75,8 68,2 75,3 77,0 74,9
Kasım 80,8 71,8 69,8 75,9 76,9 74,0
Aralık 79,2 64,9 67,7 75,6 75,5

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.