Salı 27.11.2012 00:00

Avrupa 70 bin Türk'ü bekliyor

Bu yıl 61 bin kişiye Avrupa tecrübesi edinme imkanı sunan Türk Ulusal Ajansı, gelecek yıl Avrupa'ya 70 bin kişi göndermek için hazırlıklarını tamamladı. Türk Ulusal Ajansı Başkanı Musa Ceylan, hedeflerinin ulusal ajanslar arasında birinci sıraya yükselmek olduğunu açıkladı.

Ceylan'ın verdiği bilgiye göre, 2012 bütçesiyle 55 bin kişiyi Avrupa Birliği programlarından yararlandırmayı amaçlayan Türk Ulusal Ajansı, hedeflediği sayının üzerine çıktı. Yoğun talebi karşılamak için Avrupa Komisyonu'nun yardımcı olması sayesinde diğer ülkelerde kullanılmayan yaklaşık 4 milyon avro Türk Ulusal Ajansı'na aktarıldı. Bu sayede 55 bin olarak hedeflenen yararlanıcı sayısı 61 bin kişiye çıktı.
Proje yararlanıcılarının büyük kısmı bireysel faaliyetlerden oluşuyor. En fazla, öğrenci değişim programı Erasmus'a ilgi duyuluyor. Erasmus kapsamında bu yıl 18 bin Türk öğrenci Avrupa ülkelerine gönderildi ve her biri 3 ila 12 ay arasında öğrenim gördü ya da staj yaptı. Erasmus'tan ayrıca, yaklaşık 4 bin üniversite çalışanı yararlandı. Yararlananlar arasında akademisyenlerin yanı sıra idari görevliler de yer aldı.
Erasmus'un dışında mesleki eğitimi alanında yürütülen Leonardo, Grundtvig ve Hayatboyu Öğrenme programlarına da yoğun ilgi olduğunu anlatan Musa Ceylan, "Bir vatandaş topluluğunun Avrupa'da tecrübe edinmesini sağlamak, kişisel gelişimlerini ve istihdam edilebilirliklerini artırmak bizim için çok önemli. Arkamızda büyük bir siyasi irade olmasaydı buralara gelemezdik. Avrupa'da bu programların 26 yıllık geçmişi var. Biz bu programlara 2004 yılında başladık. 9 yılda bu noktaya ulaşmamız AB Bakanımız Egemen Bağış'ın büyük desteğiyle olmuştur" diye konuştu.

ULUSAL AJANS'I TANITAN KAMU SPOTU YOLDA

Bu yıl yaklaşık 100 milyon avroluk bir kaynak kullanan Türk Ulusal Ajansı, bütçe bakımından Almanya ve Fransa'nın ardından en büyük 3. ulusal ajans haline geldi. Yararlanıcı sayısını her geçen yıl artırmak isteyen Ajans, sadece proje yapanlarca değil, toplumun tüm kesimleri tarafından tanınmak istiyor. Bu amaçla, önümüzdeki aylarda Türk Ulusal Ajansı'nı tanıtan kamu spotu reklam filmlerinin gösterimi başlayacak.
Ajans'ın 2013 bütçesinin yaklaşık 120 milyon avro olacağını belirten Ajans Başkanı Ceylan, "Bu yıl yaklaşık 70 bin vatandaşımızı Avrupa ülkelerine göndererek uluslararası tecrübe kazanmalarını sağlayacağız. Vatandaşlarımızın faaliyetlerine ve mesleki hayatlarına Avrupa boyutu katmayı hedefliyoruz. 70 bin rakamını da gerçekten önemli olduğunu düşünüyoruz. Bu hedefi rahatlıkla elde edeceğiz. Asıl hedefimiz bütün ulusal ajanslar içinde 1. sıraya yükselmek" ifadelerini kullandı.

ÇATI PROGRAM KURULUYOR: "HERKES İÇİN ERASMUS"

Avrupa Parlamentosu ve Avrupa Konseyi'nin yeni dönemde bütün Avrupa Birliği programlarını tek bir çatı altında toplamayı planladığını aktaran Ceylan, şunları kaydetti:
"Çatı programın adı, 'Herkes için Erasmus' olacak. Buradaki amaç Erasmus isminin uluslararası bilinirliğine yatırım yapmak. Her bir sektöre ayrı bir program yerine tüm eğitim-öğretim ve gençlik sektörü için tek bir marka yapılması hedefleniyor. Şu an programların yapısı biraz karmaşık. Başvuru prosedürlerini azaltan yeni bir yapıya kavuşturma çalışması var. Projenin teknik toplantıları devam ediyor. Önümüzdeki yılın ortalarına kadar bu kararın çıkmasını bekliyoruz. Biz, bu karar çıktığı andan itibaren Anadolu'nun dört bir tarafına dağılarak bir bilgilendirme kampanyası yapacağız. Yeni bir döneme girdiğimiz için insanlarımızın kafası karışabilir. Rehberlik ihtiyacını karşılamak adına tüm ajans olarak seferber olacağız. 81 ilde toplantı yapmak suretiyle programın yeni halini tanıtacağız."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.