Çarşamba 28.11.2012

BKM'den 30 milyarlık e-ticarete Express atak

BKM Genel Müdürü Soner Canko, sanal alışverişte 30 milyarlık bir hacim beklediklerini söyledi. Canko, "Bu rakam 2023'te 350 milyar lirayı aşacak" dedi

Türkiye'de internet üzerinden kartla yapılan alışverişlerin 2012'yi 30 milyar lira hacimle kapatması bekleniyor. Bankalararası Kart Merkezi (BKM) Genel Müdürü Soner Canko, Türkiye'de son 5 yılda yıllık bazda yüzde 50'nin üzerinde büyüme yakalayan internet üzerinden kartla yapılan alışverişlerin 2023'te 350 milyar lirayı aşacağını tahmin ettiklerini söyledi.

HAVADA % 90 İN TERNETTEN
Soner Canko, "2023 Nakitsiz Ödemeler hedefimizin önemli yapı taşlarından birini oluşturan internet üzerinden gerçekleştirilen kartlı alışverişlere, biz de BKM olarak Express ile katkı sağlıyoruz" diye konuştu. BKM Express uygulamasının önümüzdeki yılın başında, mobil platformlara da taşınacağını kaydeden Canko, "Bu sayede her yerden, günün her saatinde cep telefonu kullanarak e-ticaret sitelerinden kolay, hızlı ve güvenli ödeme yapmak mümkün olacak" diye konuştu. BKM verilerine göre, 2008'de tüm kartlı işlemler içinde, her 100 liralık alışverişin 5 lira tutarındaki bölümü e-ticaret üzerinden gerçekleştirilirken, 2012'de bu rakam 9 liraya yükseldi. Sektör olarak bakıldığında, internet kullanımının en yüksek olduğu sektör, yüzde 90 ile havayolu harcamaları oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.