Perakendenin yıldızı simitçi
Bu yıl 12'ncisi düzenlenen Perakende Günleri'nin yıldızı Simit Sarayı oldu. 204 mağaza ve 150 milyon TL'lik ciroya ulaşan şirket, Sun Ekpress'ten sonra Lufthansa'da da simit satacak
HAVAYA 1.5 MİLYON $
Türkiye'deki Simit Saray'larının 17 tanesini yenilendi. Bu yeniliği aslında Amerika'daki mağazaları için tasarladıklarını ancak çok beğenip Türkiye'ye de taşıdıklarını ifade etti. Levent'teki Simit Sarayı'nın 1 milyon dolara mal olduğunu söyleyen Kavukcu, "Caddelerde olmayı daha çok seviyoruz. Taksim mağazamız için 1.5 milyon dolarlık hava parası ödedik" diye konuştu. Kavukcu, önümüzdeki yıl cirolarında yüzde 100'e yakın bir artış beklediklerini kaydederek, şunları söyledi: "Bizim tüm mağazalarımızda üretimlerimiz standart. Yurtdışında da tamamen standart ürünler üretiyoruz. Unlu mamullerde payımız yüzde 66 görünüyor. Biz herkesi rakip görüyoruz. Herkes de bizi rakip görmeye başladı."
ABD'DE KİRA ATEŞ PAHASI
Halen 204 mağazalarının bulunduğunu söyleyen Kavukcu, 2016 hedeflerinin 550 mağazaya ulaşmak olduğunu söyledi. ABD'de 500 metrekarelik bir mağazaya 5 milyon dolar kira ödediklerinden yakınan Kavukcu, "Keşke ilk başta tüm mağazaları satın alarak bu işe başlasaydık. Mağaza sayımız daha da fazla olurdu" dedi. Kavukcu dünyanın ilk simit fabrikasını kurmalarını ise şu sözlerle anlattı: "Bu sektöre ilk girdiğimizde simit ustası bulmamız çok zordu. Kastamonu'nun bir köyü var, ustalar sadece oradan çıkıyor. Un ise Trakya Bölgesi'nden geliyor. İşler arttıkça ustalar her ay zam istiyorlardı. Biz de fabrika kurmaya karar verdik. Dünyanın ilk simit fabrikasını kurduk. Sonuçta entegre bir tesisimiz oldu."
"TÜRKİYE'YE YATIRIMA GELİN"
Ulusal Perakende Federasyonu (NFO) Başkanı ve Üst Yöneticisi Matthew Shay, Türkiye perakende sektörünün dinamizmi ve büyüme hızından etkilenerek, " Türkiye'ye, İstanbul'a gelin, yatırım yapın. Perakendenin buradaki canlılığını görün. Buradaki yenilikçi ruhu hissedin. Perakende ümit, fırsatlar, kaynak demek ve toplumlara, ülkelere destek anlamına gelir" dedi. Perakende sektörünün geleceği açısından teknolojinin tehdit olmadığını belirten Shay, "Teknoloji perakende sektörünün geleceğinin ta kendisi. İnternet ortamı ve fiziksel mağazalar arasındaki sınırlar ortadan kalkacaktır" diye konuştu.
MEKKE'DEN LAHEY'E TÜRK SİMİTİ
Türkiye'nin yanı sıra yurtdışında da büyüme atağı başlatan Simit Sarayı, 4 bin çalışanı ile günde 400 binden fazla kişiye hizmet veriyor. 204 olan mağaza sayısını 5 yılda Türkiye'de 400'e, yurtdışında ise 370'e çıkarmayı şirket . 2009'da açtığı Girne mağazasının ardından yurtdışında büyüme atağı başlattı. 2010'da Hollanda'nın Lahey şehrinde Avrupa'daki ilk mağazasını açtı. Şirketin yurtdışındaki yatırımlarının son halkası Mekke mağazası oldu. Firma gelecek yıl Münih, Amsterdam, Atina, New York'ta da şube açacak.
İZMİR'DE GEVREK SAVAŞI
İzmir'de Simit Sarayı açma süreçlerini çok zor olduğunu anlatan Kavukcu, "Simite İzmir'de gevrek deniyor. Bize Gevrek Sarayı açın dediler. Belediye Başkanı bu konuda ısrarcı oldu. Başkanı zorla ikna ettik ve Simit Sarayı olarak açtık. Dünyanın her yerinde markamızı hiç değiştirmeden, Simit Sarayı olarak var olmayı, dünyanın her yerinde markamızı dedirtmek istiyoruz" dedi.
EN SON HABERLER
- 1 ASELFLIR-500 ile nokta atışı! Bayraktar TB2'den işaretledi MAM-L, KMC, CİRİT vurdu
- 2 Tarımsal atıklar katma değerli ürünlere dönüşüyor
- 3 Çoban bulunamıyor! Maaşı ise dudak uçuklatıyor...
- 4 T10X zirveyi bırakmadı! Satılan her 2 elektrikli otomobilden 1'i Togg oldu
- 5 Doğal gaz depoları yenilenebilir kaynaklarla çalışıyor
- 6 GİB: Kurumlar vergisi beyannamesi için yarın son gün
- 7 Hazine yarın iki ihale düzenleyecek
- 8 Memura disiplin affı
- 9 SON DAKİKA: Cumhurbaşkanı Yardımcısı Yılmaz: Enflasyonun ateşi yaz aylarında düşecek
- 10 Memur olmak isteyenler dikkat! 20 kamu kurumu 37.262 personel alımı yapacak