Perşembe 29.11.2012

Perakendenin yıldızı simitçi

Bu yıl 12'ncisi düzenlenen Perakende Günleri'nin yıldızı Simit Sarayı oldu. 204 mağaza ve 150 milyon TL'lik ciroya ulaşan şirket, Sun Ekpress'ten sonra Lufthansa'da da simit satacak

1 TL'lik simitle 204 mağaza ve 150 milyon TL'lik bir ciro yaratmayı başaran Simit Sarayı, Sun Express Havayolları'ndan sonra şimdi de Lufthansa'da simit satmaya hazırlanıyor. Bu yıl 12'ncisi düzenlenen Perakende Günleri'nde katılımcılardan yoğun ilgi gören Simit Sarayı'nın İcra Kurulu Başkanı ve Yönetim Kurulu Başkanı Yardımcısı Abdullah Kavukcu, "Bize simitçi denmesinden gurur duyuyorum" diyerek, yepyeni bir sektör yarattıklarını söyledi. Kavukçu, "Birçok ilki biz başlattık. Uçaklarda simit satıyoruz. Sun Express'de başladık. Yakında Lufthansa ile de anlaşacağız. Gıdanın LC Waikiki'siyiz" diye konuştu. Simit Sarayı'nda zaman geçirmek için sadece 1 liraya bir simit almanın yeterli olduğuna dikkat çeken Kavukcu, "Simidin yanında 1.5 liraya çay da içerseniz 2.5 lirayla istediğiniz kadar oturabilirsiniz. 1 liralık simidin 50 kuruşu bize kalıyor. Ciromuzun yüzde 20'sini simitten kazanıyoruz. 60 farklı çeşit ürünümüz var. Bu yılki ciromuz 150 milyon TL'yi aştı" dedi.

HAVAYA 1.5 MİLYON $

Türkiye'deki Simit Saray'larının 17 tanesini yenilendi. Bu yeniliği aslında Amerika'daki mağazaları için tasarladıklarını ancak çok beğenip Türkiye'ye de taşıdıklarını ifade etti. Levent'teki Simit Sarayı'nın 1 milyon dolara mal olduğunu söyleyen Kavukcu, "Caddelerde olmayı daha çok seviyoruz. Taksim mağazamız için 1.5 milyon dolarlık hava parası ödedik" diye konuştu. Kavukcu, önümüzdeki yıl cirolarında yüzde 100'e yakın bir artış beklediklerini kaydederek, şunları söyledi: "Bizim tüm mağazalarımızda üretimlerimiz standart. Yurtdışında da tamamen standart ürünler üretiyoruz. Unlu mamullerde payımız yüzde 66 görünüyor. Biz herkesi rakip görüyoruz. Herkes de bizi rakip görmeye başladı."

ABD'DE KİRA ATEŞ PAHASI
Halen 204 mağazalarının bulunduğunu söyleyen Kavukcu, 2016 hedeflerinin 550 mağazaya ulaşmak olduğunu söyledi. ABD'de 500 metrekarelik bir mağazaya 5 milyon dolar kira ödediklerinden yakınan Kavukcu, "Keşke ilk başta tüm mağazaları satın alarak bu işe başlasaydık. Mağaza sayımız daha da fazla olurdu" dedi. Kavukcu dünyanın ilk simit fabrikasını kurmalarını ise şu sözlerle anlattı: "Bu sektöre ilk girdiğimizde simit ustası bulmamız çok zordu. Kastamonu'nun bir köyü var, ustalar sadece oradan çıkıyor. Un ise Trakya Bölgesi'nden geliyor. İşler arttıkça ustalar her ay zam istiyorlardı. Biz de fabrika kurmaya karar verdik. Dünyanın ilk simit fabrikasını kurduk. Sonuçta entegre bir tesisimiz oldu."
"TÜRKİYE'YE YATIRIMA GELİN"
Ulusal Perakende Federasyonu (NFO) Başkanı ve Üst Yöneticisi Matthew Shay, Türkiye perakende sektörünün dinamizmi ve büyüme hızından etkilenerek, " Türkiye'ye, İstanbul'a gelin, yatırım yapın. Perakendenin buradaki canlılığını görün. Buradaki yenilikçi ruhu hissedin. Perakende ümit, fırsatlar, kaynak demek ve toplumlara, ülkelere destek anlamına gelir" dedi. Perakende sektörünün geleceği açısından teknolojinin tehdit olmadığını belirten Shay, "Teknoloji perakende sektörünün geleceğinin ta kendisi. İnternet ortamı ve fiziksel mağazalar arasındaki sınırlar ortadan kalkacaktır" diye konuştu.
MEKKE'DEN LAHEY'E TÜRK SİMİTİ
Türkiye'nin yanı sıra yurtdışında da büyüme atağı başlatan Simit Sarayı, 4 bin çalışanı ile günde 400 binden fazla kişiye hizmet veriyor. 204 olan mağaza sayısını 5 yılda Türkiye'de 400'e, yurtdışında ise 370'e çıkarmayı şirket . 2009'da açtığı Girne mağazasının ardından yurtdışında büyüme atağı başlattı. 2010'da Hollanda'nın Lahey şehrinde Avrupa'daki ilk mağazasını açtı. Şirketin yurtdışındaki yatırımlarının son halkası Mekke mağazası oldu. Firma gelecek yıl Münih, Amsterdam, Atina, New York'ta da şube açacak.
İZMİR'DE GEVREK SAVAŞI
İzmir'de Simit Sarayı açma süreçlerini çok zor olduğunu anlatan Kavukcu, "Simite İzmir'de gevrek deniyor. Bize Gevrek Sarayı açın dediler. Belediye Başkanı bu konuda ısrarcı oldu. Başkanı zorla ikna ettik ve Simit Sarayı olarak açtık. Dünyanın her yerinde markamızı hiç değiştirmeden, Simit Sarayı olarak var olmayı, dünyanın her yerinde markamızı dedirtmek istiyoruz" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.