Perşembe 29.11.2012

TEB tasarrufa ailelerden başladı

Türkiye'nin büyüme hedeflerinin tasarruf bilincine sahip olunduğu takdirde yakalanabileceğini belirten Gökhan Mendi, TEB olarak aile ve çocuklara yönelik tasarruf projeleriyle sektörde fark yaratmaya çalıştıklarını söyledi

Finansal bilincin aile içinde gelişip, tasarrufların ilk defa burada yapılmaya başlandığını dikkate alan Türk Ekonomi Bankası (TEB) aile ve çocuklara yönelik çeşitli projeler geliştirdi. "Aile ekonomisi ülke ekonomisinin temelidir" anlayışından hareketle TEB Aile Akademisi'ni kurduklarını söyleyen TEB Bireysel ve Özel Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Mendi, "Akademiyle uzun vadede halkımızın bankacılık işlemlerine ilişkin bilgilerini artırmayı, tasarruf ve birikim bilincini yerleştirmeyi hedefliyoruz. Bu doğrultuda düzenlediğimiz seminerlerle ailelere, bütçe yönetimi ve birikimlerini hangi finansal araçlarla değerlendirebilecekleri konusunda yol gösteriyoruz" dedi. Akademi kapsamında işlenen konuların temelinde ev ekonomisinin yattığını belirten Mendi, kredi kartlarının doğru kullanımı ve bilinçli borçlanma, gelir gider dengesinin hesaplanması, harcama ve tasarrufların doğru şekilde planlanması için yapılması gerekenlerin de Aile Akademisi kapsamında katılımcılara aktarıldığını vurguladı.

EĞİTİM ŞART

Türkiye'nin finansal okuryazarlığını artırmak için işe çocukları bilinçlendirmekten başladıklarını dile getiren Mendi, "Çocuklara yönelik projemiz TEB Junior kapsamında çocukları paranın ne olduğu, nasıl kazanıldığı ve biriktirildiği konusunda eğitmeyi amaçlıyoruz. Bu konularda erken yaşta farkındalık geliştiren çocukların geleceğin sorumlu yetişkinleri olacağına inanıyoruz. TEB Junior web sitesi de çocuklara oyunlar ve eğlenceli eğitim modülleriyle parayı ve ekonomi yönetimini öğretiyor" dedi.
ÜÇ FARKLI ÜRÜN VAR
TEB'de aile ve çocuklara yönelik projelerin dışında farklı ihtiyaçlara hitap eden üç tasarruf aracı olduğunu belirten Mendi, sözlerine şöyle devam etti: "Müşterilerimizin hem birikim yapabilecekleri hem de nakit akışlarını yönetebileceği Marifetli Hesap ile uzun vadeli yatırım yapabilecekleri Planlı Hesap ve Damla Hesap bulunuyor. Planlı Hesap ile 12 aylık bir mevduat bağlanmaktadır fakat müşterilerimize ara dönem faiz ödemeli olarak bir gelir yaratabilmekteyiz. Damla Hesap ile her ay belirli bir tutar yatırarak kendisine bir birikim sağlayabilir." Ayrıca Biriktiren Kredi ile çekilen kredi vadesi süresince TEB üzerinden yapılan bankacılık işlemleri için müşteri adına para yatırdıklarını belirten Mendi, "Yani onlar adına birikimi biz başlatıyoruz. Kredi vadesi sonunda maksimum 500 TL'ye kadar müşterimiz adına birikim yaparak hesabına yatırabiliyoruz" dedi.
Stopaj indirimi müşteriye cazip geliyor
BDDK verilerine göre bankacılık sistemindeki toplam mevduatın 725 milyar lirayı bulduğunu söyleyen Gökhan Mendi, sözlerine şöyle devam ediyor: "Bu rakamın 500 milyar liradan fazlasının vadesi 1 ila 3 ay arasında değişiyor. Müşteriler hâlâ çok uzun vadeli mevduata çok fazla sıcak bakmıyor. Ama son dönemde faiz oranlarındaki düşüşlerden dolayı mevduatlarını uzun vadeli bağlayan müşteri sayısında artış oldu. 6 veya 9 ay ve üzeri mevduatlarda olası stopaj indirimi müşterilerin uzun vadeye çok daha sıcak bakmalarına yol açacak."
BES fonu 313 milyona ulaştı
Bireysel Emeklilik Sistemi'nde (BES) 100 bin civarında sözleşmeye sahip olduklarını belirten Gökhan Mendi, "Müşteri sayımız ise yaklaşık 94 bin. BES fon büyüklüğümüz de 313 milyon dolaylarında. Sektör geneline baktığımızda pazar payımız sözleşme adedi açısından yüzde 3 civarında" şeklinde konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.