Giriş Tarihi: 30.11.2012 10:37 Son Güncelleme: 30.11.2012 13:49

Dış ticaret açığında büyük düşüş

Dış ticaret açığı, bu yılın Ekim ayında geçen yılın aynı ayına göre yüzde 31,2 azalarak 5 milyar 511 milyon dolara geriledi.

Türkiye'nin ihracatı bu yılın Ekim ayında, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 11,6 artarak 13 milyar 292 milyon dolara ulaştı. İthalat ise aynı dönemde yüzde 5,6 azalarak 18 milyar 803 milyon dolara geriledi.
Dış ticaret açığı ise söz konusu dönemde yüzde 31,2 azalarak, 8 milyar 12 milyon dolardan 5 milyar 511 milyon dolara düştü.
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) ile Gümrük ve Ticaret Bakanlığı işbirliğiyle oluşturulan 2012 yılı Ekim ayına ilişkin geçici dış ticaret verileri açıklandı.
Buna göre, Ekim ayında ihracat geçen yılın aynı ayına göre yüzde 11,6 artış göstererek 13 milyar 292 milyon dolar, ithalat ise yüzde 5,6 azalarak 18 milyar 803 milyon dolar oldu.
Dış ticaret açığı ise söz konusu dönemde yüzde 31,2 azaldı ve 8 milyar 12 milyon dolardan 5 milyar 511 milyon dolara geriledi.
Geçen yılın Ekim ayında yüzde 59,8 olan ihracatın ithalatı karşılama oranı, bu yılın aynı ayında yüzde 70,7'ye yükseldi.
Takvim etkilerinden arındırılmış seriye göre de ihracat Ekim'de, 2011 yılının aynı ayına kıyasla yüzde 19,3 artarken, ithalat yüzde 1,7 azaldı. Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış seriye göre ise Ekim'de ihracat, bir önceki aya göre ihracat yüzde 0,7 arttı, ithalat ise yüzde 4,1 azaldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.