Çarşamba 05.12.2012 00:00

Lüks tüketim yüzde 10 büyüyecek

Bain & Company'nin öngörülerine göre global lüks tüketim malları pazarı 2012 yılını yüzde 10 büyüyerek, 212 milyar euro ile tamamlayacak.

Dünyanın önde gelen iş stratejisi danışmanlık firmalarından olan Bain & Company "Dünya Genelinde Lüks Tüketim Ürünleri Pazar Çalışması"nı yayınladı. Çalışmaya göre, dünya lüks tüketim pazarında 2012 yılı için toplam büyüme oranı yüzde 10 olacak. Yıl sonuna kadar lüks tüketim pazarının toplam gelirinin 212 milyar euroyu bulması bekleniyor.
Bain & Company çalışmada, dünyanın önde gelen 230 lüks tüketim malları üreticisi ve markasını gerek pazar, gerekse mali performansları bakımında inceledi.
Asya - Pasifik bölgesindeki satışların %18 oranında büyümesi beklenirken, Kuzey ve Güney Amerika'nın gelirlerinin yılsonuna kadar yüzde 13 oranında artacağı öngörülüyor. Çalışmada, Avrupa için beklenen büyüme oranı ise yüzde 5 olarak ifade ediliyor.
Bain, lüks tüketim ürünleri pazarının 2013 ve 2015 yılları arasında yüzde 4 ila yüzde 6 arasında büyüyeceğini, pazar değerinin ise 240 - 250 milyar euroya ulaşacağını öngörüyor.
Bain & Company Türkiye Ortağı Serhan Nadir konuyla ilgili olarak şunları söyledi:
"Pazarın zayıf olduğuna dair endişelerin fazla abartıldığını düşünüyoruz. Ancak, pazardaki hızlı değişime ayak uyduramayan ile tercihler ve nüfusa uyum sağlayan markalar arasında önemli farklılıklar gözlemliyoruz.
Genel olarak gelirlerdeki büyüme yeni bir dengeye otururken, büyümenin formülü pek çok açıdan ciddi bir değişim içinde.

ÇİNLİ TÜKETİCİLER HEM EVDE HEM DE YURTDIŞINDA ÇOK ETKİLİ

İç satışlardaki artışla lüks tüketim mallarına geçiş yapan Çinli tüketiciler, turistler gibi giderek daha fazla tüketmeye başladılar. Asya'daki lüks tüketim alımlarının yarısı, Avrupa'daki alımların ise üçte biri Çinli tüketiciler tarafından yapılıyor. Küresel olarak bakıldığında ise lüks tüketim mallarının yüzde 25'i Çinli tüketiciler tarafından satın alınıyor.

YENİ NESİL SATIŞ KANALLARI ÜZERİNDEN YAPILAN SATIŞLAR 20 MİLYAR EUROYU BULACAK

Outlet satışlarının yüzde 30 oranında büyüyeceği öngörülürken, e-ticaret pazarı yıllık yüzde 25 oranında büyümeye devam edecek. Çalışmaya göre, yükselişte olan bu iki yeni satış kanalı toplamda 20 milyar euroluk bir pazar büyüklüğüne erişecek.

GENÇ TÜKETİCİLERİN LÜKS TÜKETİMDEN BEKLENTİLERİ TÜMÜYLE DEĞİŞİYOR

Çalışma, genç tüketicilerin lüks tüketimden özgün, 7/24 erişilebilir, sadece kişiye özel ve bunun da ötesinde keyifli bir alışveriş deneyimi beklediklerini ortaya koyuyor.

AKSESUARDAN ÜSTÜN PERFORMANS

Çalışma, aksesuarların yüzde 27 satış oranı ile kişisel lüks tüketim mallarının temel kategorisi haline geldiğini ortaya koyuyor. Buna göre, deri ürünler ve ayakkabılar ise ilk kez pazardan en büyük payı alıyor. Bu kategoride dikkat çeken bir diğer nokta ise erkek tüketici sayısının giderek artmasıdır. Bu kategoride, artan yüksek kalite beklentisiyle erkek tüketicilerin kadınları geride bıraktığı gözleniyor.

DÜNYADAKİ LÜKS TÜKETİM HARCAMALARININ YÜZDE 40'INI TURİSTLER YAPIYOR

Turistler lüks tüketim mallarına yönelen tüketicilerin yüzde 40'ını oluşturuyor. Markalar için, lüks tüketimdeki alışveriş deneyimi artık sunulan ürünler kadar kritik derecede öneme sahip.

ÖNÜMÜZDEKİ 10-15 YILDA BAŞARININ FORMÜLÜ

Bain & Company Türkiye Ortağı Serhan Nadir, "Başarılı olmak isteyen firmaların önümüzdeki 10 ila 15 yıl içinde stratejik bir yaklaşımla yeni bir değer önermesi oluşturması gerekiyor" dedi.
"Bunun için ürünün ve bunun karşılığında istenen fiyatın yenilikçi bir pazarlama yaklaşımıyla tüketiciye sunulması gerekiyor. Başarı için bir diğer önemli kriter ise müşteri deneyimi. Eğer müşteriniz sizinle iş yapmayı seviyor ise, sizin gönüllü marka elçiniz oluyor. Bir şirket için gönüllü marka elçisi diğer müşterilerden çok daha değerlidir. Mükemmel bir müşteri deneyimi yaratmanın sırrı ise segmentasyon, kişiye özel teslimat ve hizmet anlayışı ile çoklu kanal stratejilerinde gizli."
Bunun yanısıra, önümüzdeki 10-15 yıl içinde Operasyonel Mükemmellik rekabet avantajı yaratan en önemli kriterlerden biri olacak. Operasyonel Mükemmellik için ise müşteri odaklı bir organizasyonun kurulması ve kusursuz bir perakende kültürü ile çeşit-zincirinin devamlılığının sağlanması gerekiyor.
Bain & Co. tarafından gerçekleştirilen "Dünya Genelinde Lüks Tüketim Ürünleri Pazar Çalışması" çok geniş bir lüks ürün yelpazesini kapsıyor. Yapılan çalışma ve öngörüler lüks otomobiller, şarap ve alkollü içkiler, otel, ev ve ev dışı yiyecek, ev mobilyası ve yatçılık ürünlerinin bir önceki yıla göre yüzde 9 artışla 750 milyar euroya ulaşacağını söylüyor. Önümüzdeki beş yıl içinde ise bu rakamın 1 trilyon euroya ulaşması bekleniyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.