Pazartesi 10.12.2012 00:00

Pelit de İngiltere'de yatırıma hazırlanıyor

İngiltere'nin en seçkin caddelerinden Piccadilly'de, yakın zamanda 8 milyon poundluk yatırımla Türk kahvesini İngilizlere sunan Kahve Dünyası'nın ardından, şimdi de Türkiye'nin prestijli çikolata üreticilerinden Pelit İngiltere'de yatırıma hazırlanıyor.

İngiltere İstanbul Başkonsolosluğu'nda düzenlenen bir toplantı sonrası AA muhabirinin sorularını yanıtlayan Pelit Çikolata ve Gıda Sanayi İş Geliştirme Direktörü Oya Ayan, ''İngiltere'de pazar araştırması yapıyoruz. Biliyorsunuz 'Pelit' ve 'Zamane Kahvesi' gibi iki markamız var. Bunların ikisinin de orada yer almasını istiyoruz. Uygun yerlere bakıyoruz'' dedi.
Pelit markasını dünyanın tanınan markaları arasına yerleştirmek istediklerini belirten Ayan, ''Şu an kesin bir yatırım büyüklüğü söyleyemiyorum ama araştırmalarımızı sürüdürüyoruz'' bilgisini verdi.

''BU YIL 50 BİN FİNCAN KAHVE SATTIK, 2-3 MAĞAZA DAHA AÇMAYI PLANLIYORUZ''

Kahve Dünyası Pazarlama Sorumlusu Eda Tercin de, İngiltere yatırımlarının, markanın yurt dışı bilinirliği açısından son derece önemli olduğunu belirtti. Tercin, ''Piccadilly'deki mağazamız mülkiyeti Kraliyet ailesine ait 560 metrekarelik iki katlı bir mağaza. Kahve Dünyası Londra'da çok sevildi. En çok da Türk kahvesi satıyoruz. Bu yıl sadece 11 ayda 50 bin fincan kahve sattık'' diye konuştu.
Önümüzdeki dönemde Londra'da 2-3 mağaza daha açmayı planladıklarını ifade eden Tercin, ''Sonrasında New York, Boston, Moskova ve Körfez ülkelerinin önemli şehirlerinde yer almak istiyoruz'' dedi.

''STARBUCK'S'A GİTMEKTENSE KAHVE DÜNYASI'NI TERCİH ETTİM''

Türkiye İngiliz Ticaret Odası Başkanı (BCCT) Jonathan Beard da, Türkiye'nin önde gelen gıda ve içecek şirketlerinin İngiltere'de ilgi ve beğeni ile karşılandığını belirterek, memnuniyetini, ''Geçen de Londra'daydım. Aynı cadde üzerindeler, ama ben Starbuck's a gitmektense Kahve Dünyası'na gitmeyi tercih ettim. İçerideki tek sorun, mağazanın İngiliz müşterilerle dolu olması ve benim ayakta kalmamdı'' sözleriyle dile getirdi.
Beard, Türkiye'nin İngiltere'ye yılda ortalama 21 milyon dolar büyüklüğünde çikolata ihracatı yaptığını vurgulayarak, ''Bu alandaki ticaretimizin giderek daha da artacağına inanıyorum'' dedi.
İngiltere İstanbul Başkonsolosu Leigh Turner ise, ''Bizler farklı lezzetlere ve deneyimlere açığız. Türk şirketlerin yatırım ve ortaklık düşüncelerine yardımcı olmaya çalışıyoruz. Önümüzde Kahve Dünyası gibi çok başarılı bir örnek var. Yeni Türk markalarının da İngiltere'ye geleceğini düşünüyoruz'' diye konuştu.
Turner, Türkiye ve İngiltere arasındaki ticari ilişkilerin hızla arttığına dikkat çekerek, ''Bizimkisi cennette evlilik. Evet, aynen öyle. Çünkü uyumlu ve verimli bir ticaret yapıyoruz. Ticaretimiz hızla artıyor'' değerlendirmesini yaptı.

PASTANE İŞÇİLİĞİNDEN PATRONLUĞA

Bu arada, Pelit Pastaneleri'ni kurmadan önce 19 yıl boyunca bir pastanede çalışan Kazım Ayan, 1957 yılında üç çalışma arkadaşı Manol Usta, Hari ve Hristo ile beraber Tepebaşı'nda Pelit Pastaneleri'nin temelini attı.
Kısa sürede sanatçıların, siyasilerin, yabancı ve levantenlerin müdavimi olduğu bir pastane-kafe haline gelen Pelit, 1967 yılında Osmanbey Rumeli Caddesi'ndeki şubesiyle de hizmete başladı.
Ayan ailesi, 1980 yılında diğer ortakların şirketten ayrılmasını takiben, Caddebostan, Levent, Yeşilyurt, Bebek, Fabrika Satış, Esentepe, Carrefour Erenköy, Altunizade, Florya ve Çiftehavuzlar şubelerini de açtı. Pelit, Şişli imalat tesislerindeki pastacılık üretimini, 1994 yılında çikolata tesisinin de kurulmasıyla Esenyurt'ta inşa edilen tesislere taşıdı.

"İNGİLTERE GIDA ÜRÜNLERİNİN YÜZDE 40'INI İTHAL EDİYOR''

Öte yandan, Türkiye'nin önde gelen yiyecek ve içecek markaları, Türkiye pazarında sağladıkları başarıyı yurt dışında devam ettirebilmek için İngiltere'yi yatırım planlarında ilk sıraya alıyor. Birleşik Krallık Ticaret ve Yatırım Kurumu (UKTI) Başkanı Ken Johnston, bunun doğal bir süreç olduğunu söylüyor. Türkiye'de yaklaşık 17 bin 800 yiyecek-içecek üreticisi varken, İngiltere'de bu sayının sadece 7 bin 300 olduğunu vurgulayan Johnston, İngiltere'nin gıda ürünlerindeki ihtiyacının yaklaşık yüzde 40'ını ithal ettiğine dikkati çekiyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.