Çarşamba 12.12.2012

Akbank, sanal bankacılığa 120 milyon dolar ayırdı

Sosyal medyada en fazla takip edilen 4'üncü banka olan Akbank, sanal bankacılık sisteminde de ilklere imza atıyor. İki milyondan fazla müşterinin artık şubelere uğramadığını belirten Genel Müdür Yardımcısı Galip Tözge, "Bu alana 120 milyon dolarlık yatırım yapıyoruz" dedi

Türkiye Bankalar Birliği'nin hazırladığı rapora göre eylül ay itibariyle Türkiye'de yaklaşık 10 milyon banka müşterisi internet bankacılığını aktif olarak kullanıyor. Son beş yılda teknolojideki hızlı büyümeyle doğru orantılı olarak bu sayıda üç katlık artış yaşandı. Teknoloji yatırımlarına hız veren Akbank'ta sanal bankacılığı tercih edenlerin sayısı ise 1.5 milyon kişi. Akbank Bireysel Bankacılıktan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Galip Tözge, hızla artan sanal bankacılık alanında müşteri memnuniyetini ve hizmet kalitesini artırmak için teknolojik trendleri takip eden, bu alanda yenilikler sunan bir çalışma planı içinde olduklarını söyledi. "Müşterilerimize sağladığımız avantajlar ve kolaylıklarla internet bankacılığında, sektörde yüzde 15 pazar payına sahibiz" diye konuşan Tözge, "Önümüzdeki dönemlerde pazar payımızı daha da artırmayı hedefliyoruz. Türkiye'de, dijital bankacılığa "Akbank Direkt" markasını vererek, yeni nesil bankacılık dönemine öncülük ettik" dedi.

2 MİLYON KİŞİ ŞUBEYE UĞRAMIYOR
İki milyondan fazla müşterinin artık banka şubelerine gelmeden işlemlerini yaptığını kaydeden Tözge, "Bu trendin önümüzdeki yıllarda da artarak devam edeceğini düşünüyoruz" diye konuştu. Akbank Direkt İnternet sistemiyle bilgi/bakiye işlemleri, para transferleri ve ödeme işlemleri için yoğun olarak kullanıldığını anlatan Tözge şu bilgileri verdi: "Hisse senedi işlemi yapan müşterilerimizin yüzde 80'i bu işlemlerini internetten yapmayı tercih ediyor. Akbank'ın internette müşterilerin kullanımına sunduğu ürün ve hizmetler, müşterilere erişim kolaylığı sağlarken, mevduata sunulan özel faiz oranları, kredi ve işlemlerdeki maliyet avantajıyla da kazançlı bir kanal olarak öne çıkıyor. 2012 yılında internet bankacılığı üzerinden açılan vadeli mevduat hacmi bir önceki yıla göre yüzde 90 oranında bir artış gösterdi. Satılan kredi kartı adedinde yüzde 75 büyüme sağlanırken, kullandırılan kredi hacmi bir senede yüzde 100'den fazla büyüdü."
"REKABET ARTIYOR"
Bankacılıkta teknoloji yatırımlarının rekabetçi bir ortam yarattığını kaydeden Tözge, "Bu alanda rekabet her geçen gün giderek artıyor. Bankamızın 2012 teknoloji yatırım hedefi 120 milyon dolar" dedi. Akbank'ın şu ana kadar sektörde yenilikçi ürünler sunduğu bilgisini veren Tözge, "Bugüne kadar çeşitli işletim sistemlerinde, çeşitli marka ve model mobil cihazda çalışabilen toplam 9 adet mobil uygulamayı müşterilerimizin hizmetine sunduk. 2011'de yine bir ilke imza atarak teknolojideki öncülüğümüzü, dünyanın en kolay para gönderme uygulaması olan Para Gönder uygulamasını lanse ederek devam ettirdik. Altın Bankacılığı için şube ve dijital kanallarımızdan hizmet vermek üzere projeler yaptık. Bu alanda tasarruf bilincini toplumda artırmaya yönelik yeni ürünlerimizi geliştirmeye devam ediyoruz" diye konuştu.
"İNTERNETTE İŞLEM SAYISI YÜZDE 20 ARTTI"
Yeni mobil bankacılık uygulaması Akbank Direkt Mobil'i eylül ayında kullanıma sunduklarını söyleyen Tözge, Akbank Direkt Mobil ile Türkiye'de bir ilke imza atarak, müşterilerine tek şifreyle cep telefonları üzerinden bankacılık hizmetlerine ulaşma fırsatı verdiklerini belirtti. Akbank Direkt İnternet'te 400'e yakın işlem ile farklı müşteri ihtiyaçlarını karşılamayı hedefleyen geniş bir çeşitlilik sunuyor. Tözge'nin verdiği bilgilere göre Akbank Direkt İnternet'teki işlemler ortalama 3-4 adımda tamamlanabiliyor. İnternet bankacılığı kullanılarak yapılan finansal işlemler bir yıl öncesine göre yüzde 20 artış gösterdi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.