Çarşamba 12.12.2012

İş Bankası'nda müşteriler şubeden çok internette

Gelecek 10 yılda mobil ve internet kanallarının "ana kanal" olacağını söyleyen İş Bankası GMY Hakan Aran, "İnternet şubemiz şu an tüm şubelerimizin üzerinde işlem hacmi görüyor" diyor

İnternet Şubesi kullanıcı sayısı giderek artan ve yapılan yatırımlar sonucunda 2 milyona yaklaşan İş Bankası'nda son yıllarda geliştirilen yeni ürünler de İnternet Şubesi'ne entegre ediliyor. Hizmet portföyünün zenginleştirildiği söyleyen İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Hakan Aran, "Giderek artan hizmet portföyümüz sayesinde müşterilerimizin şubeye gitmelerine gerek kalmadan bankacılık alanındaki tüm ihtiyaçlarına İnternet Şubesi'nden cevap veriliyor. Toplam işlem adetleri açısından bakıldığında ise İnternet Şubesi yüzde 36, şubelerimiz ise yüzde 23 paya sahip. Bu açıdan İnternet Şubesi'nde tüm şubelerimizin üzerinde bir işlem hacmi gerçekleşiyor" diyor. Ticari internet şubesi kullanıcılarının toplam içindeki payının 12 aylık kullanıcı sayısı üzerinden yüzde 42 olduğu bilgisini veren Aran şöyle konuşuyor: "En düşük maliyetlerle hizmet verecek altyapıları kurabilmek ve bundan daha önemlisi ortaya çıkan artı değeri müşterilerimizin cebinde bırakacak şekilde hizmet sunabilecek iş modelleri geliştirmek öncelikli hedeflerimiz ve yatırım alanlarımız."
İŞLEM ÇEŞİTLİLİĞİ ARTIYOR
"İş Bankası olarak mobil bankacılıkta yapılabilen işlem çeşitliliği açısından fark yarattığımızı düşünüyoruz" diyen Aran, İşCep'ten yapılabilen işlem sayısının 90'ın üzerinde olup her geçen gün yeni işlemlerle işlem çeşitliliğinin artmasını örnek olarak veriyor. Türkiye'nin ilk "Native" bankacılık uygulaması olan İşCep, 2007 yılından bu yana 300 binin üzerinde aktif kullanıcı sayısına ulaşmış. iPad'ler üzerindeki Türkiye'nin en kapsamlı finans uygulaması olan İşPad'in, 2010'dan beri kullanıldığını söyleyen Hakan Aran, dünyanın ilk TV üzerinde çalışan bankacılık uygulaması olan İşTV'nin ise 2011'de kullanıma girdiği bilgisini veriyor. "Gelecek 10 yılda Alternatif Dağıtım Kanalı olarak nitelendirilen mobil ve internet kanalları özellikle Perakende Bankacılığı'nda "ana kanal" halini alacak" diyen Aran, konuyla ilgili şu açıklamayı yapıyor: "İşlemlerin yüzde 90'ının bu kanallar üzerinden yapılacağını düşünmekteyiz. Sanal hizmetler daha da kişiselleşecek, herkesin kendine özel, kendi tercihlerine uygun bir banka deneyimi olacaktır. Ayrıca alternatif ve mobil ödeme sistemlerinin yaygınlaşması ile nakit kullanımı oldukça azalacağından kredi kartları da sanallaşarak cep telefonlarına girecek ve plastik kredi kartı kullanımı azalarak belki de tarihe karışacaktır. Perakende sektörünün dijitale kaymasıyla dünya üzerinde bütün alışverişin yüzde 50'si internet üzerinden gerçekleşecek ve finans sektörünün en büyük lokomotifi online harcamalar olacak."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.