Çarşamba 12.12.2012

Mobil kullanıcı sayısı artacak

Aktif internet bankacılığı kullanıcı sayısının 370 bine ulaştığını söyleyen TEB ADK Direktörü Deniz Devrim Cengiz, "Türkiye'de mobil bankacılık kullanıcı sayısının da hızlanarak artacağına inanıyorum" diyor

2002'de bireysel internet şubesiyle online bankacılık hizmeti vermeye başlayan Türk Ekonomi Bankası (TEB), bu alana yaptığı yatırımlarla işlem seti geniş, kullanımı kolay ve güvenli bir internet şubesi sunmayı amaçlıyor. Tüm bu yatırımları sonucu, 2010'da yaklaşık 140 bin olan aktif internet bankacılığı kullanıcı sayısının, şu anda 370 bin seviyelerine ulaştığını söyleyen TEB ADK Direktörü Deniz Devrim Cengiz, yeni yatırımlar, pazarlama faaliyetleriyle sektörden daha fazla büyümeyi amaçladıklarını söylüyor. "2012'de internet şubesini aktif kullanan müşterilerimizin sayısı geçen yıla göre yüzde 23 artış göstererek 370 bin seviyelerine ulaştı" diyen Cengiz, kullanım oranının yüzde 17'den yüzde 19'a çıktığını ve dijital bankacılık kanallarını kullanan müşteri oranının ise yüzde 75'e ulaştığı bilgisini veriyor. TEB'de para transferlerinin yüzde 89'u, fatura ödeme işlemlerinin yüzde 70'i internet bankacılığı üzerinden yapılıyor.

EN İYİ İNTERNET SİTESİ
"TEB olarak "Teknolojiyi Hizmete Dönüştüren Banka" sloganı üzerine kurguladığımız servislerimizde, müşterilerimiz için en pratik çözümler sunan banka olma hedefiyle, en yeni teknoloji çözümlerinden yararlanıyoruz" diyen Deniz Devrim Cengiz şöyle konuşuyor: "Bu amaçla TEB Pratik İnternet Şubesi'ni hayata geçirdik. Türkiye'de ilk olan bu uygulama, özellikleri nedeniyle TEB Pratik İnternet Şubesi'nin bu yıl Altın Örümcek Web Ödülleri İnternet Bankacılığı kategorisinde "Türkiye'nin En İyi İnternet Şubesi" seçildi."
YÜZDE 25 ARTTI

Sosyal medya ve e-ticaret kullanımının hızla arttığı günümüzde, kullanıcılar kendileriyle ilgili anlık paylaşımların yanı sıra online siparişlerini de artık anlık olarak takip etmek istediğini söyleyen Cengiz, "Bu isteğin bankacılık sektöründeki yanıtı olarak Başvurum Nerede uygulamamızı geliştirdik. Önümüzdeki dönemde internet şubesi üzerinden hayata geçirilmesi planlanan projelerden biri de Kişisel Finans Yönetimi (PFM) uygulaması olacak" diye konuştu. Günümüzde mobilite en hızlı büyüyen trendlerden biri. "Sosyal medya ve mobil internet kullanma amacıyla akıllı telefon ve tablet PC alan kullanıcılar, 6 ay-1 yıl sonra bu cihazlar üzerinden bankacılık işlemlerini de yapmaya başlıyor" diyen Cengiz, mobil uygulamaların bankacılık sektöründe de fazlasıyla önem kazandığını vurguluyor. "Son üç aylık dönemde mobil kanaldan yapılan işlemlerde yüzde 25'lik bir artış var. Müşterilerimiz telefonlarından veya tablet PC'lerinden en çok hesap bakiyelerini gözlemlemeyi tercih ediyor" diyen Cengiz, bu üç işlemin mobil kanallardan yapılan işlemlerin yaklaşık yüzde 50'sini oluşturduğunu söylüyor.
Eğitim seviyesi yükseldikçe kullanım artıyor
TEB müşterileri internet şubesinden yaklaşık 500 farklı işlem seçeneğiyle işlemlerini gerçekleştirebiliyor. "Bireysel internet şubesinden gerçekleştirilen sadece finansal işlemlere bakılırsa yatırım (Hisse senedi, döviz, altın, yatırım fonu vb.) işlemleri en çok pay alan grup olarak göze çarpıyor. İkinci sırada para transferi geliyor. Her iki grup da finansal işlemlerin yaklaşık üçte birini oluşturuyor" diyen Deniz Devrim Cengiz, tüm işlemlerin yaklaşık yüzde 30'unu oluşturan fatura, vergi, kredi ve kredi kartı ödemelerinin ise üçüncü sırada geldiğini söylüyor. Cengiz, kurumsal segmentte ise en çok tüm finansal işlemlerin yaklaşık dörtte üçünü oluşturan para transferi işleminin gerçekleştirildiğini belirtiyor.


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.