Perşembe 13.12.2012 00:00

TOKİ, Safranbolu evleri yapacak

TOKİ, UNESCO'nun Dünya Mirası Listesi'nde bulunan Safranbolu ilçesinde ''Safranbolu Evi'' mimarisinde konut yapacak.

Yörenin tarihi ve kültürel özelliklerine sahip mimariyi yansıtan ilk projelerden birisi Safranbolu'da uygulamaya girecek. Konutların yapım ihalesine çıkıldı.
Şimdiye kadar yapılan 560 bin konutta, genel portföyün yüzde 5'i kadar yerel ve kültürel mimari örneklerini yapılarına yansıtan TOKİ, 2023'e kadar bir milyon konut hedefliyor. TOKİ bünyesinde oluşturulan ''Tasarım Birimi''nin çalışmalarıyla bundan sonraki projelerde, yörenin tarihi ve kültürel özelliklerini yansıtan mimariye de önem verilecek.
Bu doğrultuda ilk olarak Erzincan ve Çayeli'nin yanı sıra Safranbolu'da da yapılacak konutların ihaleleri, yöresel ve kültürel mimariye uygun tarzda inşa edilecek şekilde ilan edildi.
Safranbolu TOKİ evleri, 3 katlı olacak. 8 blok şekilde inşa edilecek TOKİ evleri, yaklaşık 400 daireden oluşacak.

TOKİ BAŞKANI AHMET HALUK KARABEL

TOKİ Başkanı Ahmet Haluk Karabel, yaptığı açıklamada, bundan sonra yapacakları ihalelerin tamamında yöresel ve kültürel mimarinin gözetileceğini söyledi.
Yöresel ve kültürel mimari uygulanırken sadece görselliğe bakılmayacağını kaydeden Karabel, yöresel mimarilerde sokak, bahçe, komşuluk gibi güzelliklerin de bulunduğunu hatırlattı.
''Bundan sonra yapılacak konutların tamamı yöresel mimari özelliklerini taşıyacak tarihi ve kültürel zenginliği yansıtacak'' diyen Karabel, konutların bu özelliklere göre tasarlanacağını vurguladı.
İhaleleri de bu kapsamda yaptıklarını vurgulayan Karabel, ''İnşallah 1-2 yıl içerisinde bu yapılarımız yaygınlaşacak. Türkiye'nin her tarafında bundan sonra tarihi ve kültürel özelliklerimizi yansıtan görsellikteki inşaatlarımız ön plana çıkacaktır'' diye konuştu.

SAFRANBOLU EVLERİ

UNESCO'nun Dünya Mirası Listesi'nde bulunan Karabük'ün Safranbolu ilçesinde ''Safranbolu Evi'' görünümlü konutların yapılacağını belirten Karabel, şöyle devam etti:
''Safranbolu evlerinin sadece görsel güzelliklerine bakmamak lazım. Ekonomiklik, kullanılabilirlik, yani aklınıza gelebilecek her türlü güzellik Safranbolu evlerinde mevcuttur. Mesela evlerin bodrum katlarının köşeleri, hayvanların çektiği araçların dönüşlerinde herhangi bir sıkıntı çıkmasın diye tıraşlıdır. Yani bunun gibi incelikler vardır. Banyosundan, oturma odasından tutun herşeyi belli bir amaç dahilinde yapılmıştır. Biz de daha önce atalarımızın yaptığı kültürel miraslardaki inceliklere dikkat ederek, yeni konutlarımızın tasarımlarını yapıp ihalelerini gerçekleştirmeye çalışıyoruz.''

''HER GÜZELLİĞİN BİR BEDELİ VAR''

Konutlarda uygulanacak yöresel mimarilerin çok az bir ek maliyet getireceğini ifade eden Karabel, şunları kaydetti:
''Kültürel zenginliklerimizi konutlarımıza yansıtırken çok az bir miktar ek maliyet oluşuyor. Her güzelliğin bir bedeli var. Bu güzelliklerimizi gelecek kuşaklara aktarırken bu maliyet düşünülemez. Birçok bölgemizden bu tür konut yapımı için talep alıyoruz. Ancak biz zaten idare olarak talebe gerek kalmadan bu çalışmalarımızı yapıyoruz.''

HEDEF 1 MİLYON KONUT

Karabel, 81 il ve 800'den fazla ilçede, 2 bin 472 şantiyede inşaatların devam ettiğini belirterek, ''560 bin konut rakamına ulaşmış bulunmaktayız. Başbakan Erdoğan'ın hedef koyduğu yeni 500 bin konutla birlikte hedefimiz 2023'e kadar bir milyon konut. Çalışmalara başladık. Şimdiye kadar Türkiye'de konut üretiminin yaklaşık yüzde 10'unu karşıladık. Yöresel mimari bundan sonraki dilimlerde konutlara tam anlamıyla yansıyacak.''

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.