Giriş Tarihi: 14.12.2012

2013 perakendeye yarayacak

Yeni yılda % 8 zam yapacak özel sektörde, gözler perakendeye çevrildi. Türkiye 2012 Ücret ve Yan Haklar Araştırması'na göre 2013'te perakende çalışanlarını % 9.2 zam bekliyor

2013 yılının büyüme, yatırım ve istihdam planlarını tamamlamak üzere olan şirketler, çalışanlarına yapacakları zam oranlarını belirledi. Özel sektör, ücretleri ortalama yüzde 8 artıracak. Kalifiye elemanlarını rakiplerine kaptırmak istemeyen işverenlerin ise kesenin ağzını açması bekleniyor. Yönetim danışmanlığı şirketi Hay Group tarafından yapılan "Türkiye 2012 Ücret ve Yan Haklar Araştırması"na göre yeni yılda zam şampiyonu yüzde 9.2 ile perakende sektörü olacak. Hızlı tüketim mallarının yüzde 8.9 ile ikinci sırada yer aldığı tabloda, oto yan sanayi ve bilişim- telekomünikasyon yüzde 8.7 ile üçüncü sırada geliyor. İlaç, eğitim, bankacılık, tekstil ve enerji sektörlerinde ise ücretlere yüzde 8 zam yapılacak.
AGRASİF BÜYÜYECEK
Türkiye'de faaliyet gösteren 811 şirketin ve bu şirketlerdeki 530 bin çalışanın verilerinin değerlendirildiği araştırmada, Türkiye'deki ücret artışları ve ücret politikaları üzerine ayrıntılı bir profil ortaya konuluyor. 34 sektörde 2012 yılında gerçekleşen ücret artışları ile 30 sektörde 2013 yılında gerçekleşecek zam oranlarının yer verildiği araştırma sonuçlarına göre eleman sirkülasyonunun (turn over) yüksek olduğu perakendede gelecek üç yıl boyunca agresif bir büyüme yaşanacak. Yeni yabancı zincirlerin Türkiye'ye yatırım yapmasının da eleman transferlerini tetikleyeceği sektörde, ücretlere yüzde 9.2 zam yapılacak. Tahminlere göre 2013 yılında en düşük ücret artışı ise yüzde 7.5 ile lojistik, mülk yönetimi ve inşaat malzemeleri sektörlerinde gerçekleşecek.
Ücret piyasası kızışacak
2013 yılında istihdamda daralma olmayacağını öngören KRM Yönetim Danışmanlık Yönetici Ortağı Kerim Paker, ücret artışlarının da enflasyonun altında kalmayacağını söyledi. Yurtdışından Türk yöneticilere çok talep olduğunu belirten Paker, kalifiye yöneticileri elde tutmak isteyen işverenlerin zam yapma yoluna gideceğini dile getirdi. Ücret piyasasının kızışacağını vurgulayan Paker, "Şirketler arası transferlerde de yüksek ücretler konuşulacak" dedi.
2012'de araç kiralama lider
Araştırmaya göre 2012'de ücret artışları sektörler bazında yüzde 6.8 ila 10.9 arasında değişiklik gösterdi. Hay Group Türkiye Genel Müdürü Sylvia DeVoge, "Bu büyük bir farkmış gibi gözükebilir ancak son üç yılda gözlemlediğimiz fark seviyesiyle aynı olduğundan şaşırtıcı değil" dedi. 2012'de en yüksek ücret artışı yüzde 10.9 ile araç kiralama sektöründe gerçekleşirken, onu yüzde 10.5'le otomobil yan sanayi ve yüzde 10.2'yle bankacılık sektörleri takip etti.
Ne kadar kıdem o kadar zam
Türkiye'deki pek çok şirket ücret politikasını performansa göre belirlediğini söylese de Hay Group'un araştırmasında ücret seviyelerine bakıldığında kıdemli personele, kıdemsize oranla daha yüksek ücret ödendiği görülüyor. Sonuçlara göre Türkiye'de en yüksek yaş ortalaması ve en yüksek kıdem yılı petrokimya ve gaz sektöründe bulunuyor. İş birimleri açısından bakıldığında ise en yüksek şirket kıdeminin mühendislerde olduğu görülüyor. Yaş ortalamasının en düşük olduğu sektörler de 27 yaşla çağrı merkezi ve 28 yaşla e-ticaret. Yine şirket kıdem yılı açısından bakıldığında e-ticaret sektöründeki ortalama kıdemin bir, çağrı merkezi sektöründe de ortalama kıdemin iki yıl olduğu görülüyor.
Patronlar elini cebine atacak
İş dünyasının 2012'de iyi bir yıl geçirdiğini vurgulayan My Executive Kurucu Ortağı Müge Yalçın, ekonomik büyümeyle birlikte 2013'te ücretlere ortalama yüzde 8 seviyesinde zam beklediğini söyledi. Yalçın, sektörel rekabet ve yetenekli çalışanı kaybetmek istemeyen patronların ise elini cebine atacağını dile getirdi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.