Giriş Tarihi: 16.12.2012

Türk tasarımı Körfez'e indi

Körfez ülkelerinde fırtına gibi esen dizilerle Araplar, Türk modasını keşfetti. Dünyaca ünlü markalara milyonlarca dolar döken Araplar'ı artık Türk tasarımcılar giydiriyor. Yoğun sipariş alan tasarımcılar temsilcilik açmaya başladı

Yıllarca Paris, Londra ve New York gibi küresel merkezlerde lüks tasarım kıyafetlere milyonlarca dolar döken Arap tüketiciler, Türk modasını keşfetti. Körfez ülkelerinde fırtına gibi esen Türk dizilerinin de yarattığı etkiyle Arap tüketiciler, Türk moda tasarımcılarının yeni ve gözde pazarı haline geldi. Butiklerinde Ortadoğu ve Körfez ülkelerinin prenseslerini ağırlamaya başlayan tasarımcılar, bu ülkelerin en ünlü perakende zincirlerine de girmeyi başardı. Bugatti'den Harvey Nichols'a Piaff'tan Blue Saloon, Aishti, Al mutlaka ve Al Ostoura'ya kadar birçok noktada Türk modası tanıtılmaya başlandı.

AVRUPA İSTİKRARSIZ

Türk moda tasarımcıları bundan 5 yıl önce odaklandıkları Avrupa'dan kriz nedeniyle uzaklaştı. Moda Tasarımcıları Derneği Başkanı Mehtap Elaidi, "Bizim için süreklilik arz eden pazarlar önemli. Avrupalı bu sezon alıyorsa, öbür sezon almıyor. Oysa Ortadoğu ve Körfez ülkelerine son yıllarda kesintisiz ihracat yapıyoruz" dedi. Elaidi, İstanbul'un moda kavramı ile ön plana çıktığını ve Türk dizilerinin de bunda etkisi olduğunu belirterek, "Bu ülkelerde modayı yakından takip eden bir kitle var. Modelleri dizilerde görüp butiklerimize geliyorlar" diye konuştu.

TEMSİLCİLİK AÇIYORLAR
İstanbul'da düzenlenen İstanbul Fashion Week'in de bu ülkelerin Türk modasına olan ilgisini artırdığı belirtiliyor. Defilelere gelen alım gruplarının büyük oranda Arap olduğunu söyleyen tasarımcı Gamze Saraçoğlu, "Ortadoğu'da 4 büyük noktada tasarımlarım satılıyor. Siparişler o kadar arttı ki artık bunun organizasyonuna kendi şirketim içinde yetişemez hale geldim. Bu işlerle ilgilenecek bir temsilcilik şirketiyle anlaştım" dedi.

DOĞU'NUN BATISI'YIZ

Ortadoğu ve Uzakdoğu pazarında en deneyimli isimlerden biri olan Özlem Süer, Nişantaşı'ndaki moda evinde prensesler ve kraliçeleri ağırlıyor. İstanbul'u doğunun batısı olarak değerlendiren Süer, ekonomi ekseninin doğuya doğru kaydığını söyleyerek, "Ortadoğu ve Uzakdoğu'nun moda ile olan ilişkisi hiç yıpranmadı. Artık Hollywood ünlüleri dışında kendilerine yeni ünlüler arıyorlar. Türk dizileri de bunu sağladı.Türkler ve Türk modası onlar için vazgeçilmez bir duruma geldi" dedi. Körfez ülkelerinde 35 noktada, dünyada ise 150 noktada ürünleri satılan Özlem Süer, yeni dönemde Türk modasının geldiği noktayı da şöyle özetledi: "Moda aslında ekonomiye paralel bir hızla yükseliyor. Avrupa zorlu bir pazar. Biz Ortadoğu'ya yakınız ve çizgilerimiz benziyor."
TASARIMI FAZLA DEĞİŞTİRMİYORUZ
Körfez ülkelerine yapılan ihracatta tasarımlar üzerinde büyük değişiklik yapılmadığını söyleyen Mehtap Elaidi, "Biraz etek boyu uzuyor, kol ekleniyor, kumaşlar kalınlaşıyor" dedi. Bu ülkelerdeki müşterilerin zaten Prada, Gucci gibi dünyaca ünlü markalardan giyindiğini söyleyen Özlem Süer de, "Bu ülkelerde yaşamdan keyif alan, şık giyinmeyi seven seçkin bir müşteri profilimiz var. Özellikle pastel renklerde, kaliteli kumaşlardan yapılan davet elbiselerine yoğun bir talep alıyoruz. Yine takı, şal gibi aksesuvarlara ilgi gösteriyorlar" dedi. Hazır giyim tarafında ise tuniklere ilgi büyük. Gamze Saraçoğlu, müşterilerin direkt defile koleksiyonunu aldığını söyledi.
GALATAMODA 20 ARALIK'TA BAŞLIYOR
2007 yılından bu yana düzenlenen ve ziyaretçi sayısı yüz binlere ulaşan GalataModa Festivali'nin 16'ncısı 20-23 Aralık tarihlerinde Küçükçiftlik Park'ta gerçekleşecek. Gamze Saraçoğlu, Hakan Akkaya, Hatice Gökçe, Mehtap Elaidi, Nihan Peker, Niyazi Erdoğan, Özgür Masur, Özlem Ahıakın, Simay Bülbül, Tuvana Büyükçınar gibi 33 tasarımcının stand kuracağı festivale, yurtdışından da katılım bekleniyor. Ayakkabıdan çantaya, takıdan giyime kadar birçok alanda tasarım yapan modacıların tüketiciyle tanışma fırsatı yakaladığını söyleyen Mehtap Elaidi, "Bu festivalle 5 yıldır tasarımın modanın vazgeçilmez bir parçası olduğunu tüketicilerle paylaşma fırsatı bulduk. Bu yıl da katılımın yüksek olacağını tahmin ediyoruz" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.