Çarşamba 19.12.2012

Dönüşüme en çok talep İstanbul'dan

Vatandaşların kentsel dönüşüm talepleri artıyor. İlk sırada 700 hektarla İstanbul var

Türkiye'de yaklaşık 6.5 milyon binanın yıkılacağı kentsel dönüşümün uygulanması için belediyeler, il çevre ve şehircilik müdürülükleriyle diğer kurumlardan Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'na teklif yağıyor. Vatandaşlar Gaziosmanpaşa, Esenler, Beyoğlu, Bağcılar, Kartal, Küçükçekmece, Sarıyer, Sultangazi ve Zeytinburnu'nda yaklaşık 700 hektar alanın riskli ilan edilerek, dönüşüm uygulanmasını istedi. Bunlardan Beyoğlu Örnektepe-Sütlüce ile İstiklal Mahallesi'nde yaklaşık 11 hektar, Esenler Atışalanı'ndaki Havaalanı ve Tuna mahallelerinde yaklaşık 10 hektar alan riskli ilan edildi. Gaziosmanpaşa'da 392, Sarıyer'de 168, Zeytinburnu'nda 11 hektarlık bölge riskli alan ilan edilme talebi başbakanlığa iletildi.

436 HEKTAR ANKARA'DAN
İzmir'de ise Narlıdere ilçesinde 43, Menemen'de 44, Karabağlar'da 540 olmak üzere toplam 627 hektar alanın riskli ilan edilmesi istendi. Ankara'nın Mamak ilçesinde 124, Çankaya'da 207, Altındağ'da 105 hektar olmak üzere toplam 436 hektar alanda dönüşüm talep edildi.
RİSKLİ ALAN İÇİN BAKANLAR KURULU ONAYI
Valilik ve belediyelerden bakanlığa gelen riskli alan talepleri, gerekli teknik, zemin ve yapılaşma incelemesinin ardından Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı'ndan görüş alınıyor. Bu aşamadan sonra talepler Bakanlar Kurulu'na gönderiliyor. Kurulda onaylanmasının ardından alan riskli ilan ediliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.