Cuma 21.12.2012

Bak da feyz al

Fed'in düşük faiz politikası 3'üncü çeyrekte ekonomiyi % 3.1 büyüttü, enflasyon artmadı. Türkiye'de ise Merkez, faizi yüksek tutup büyümeyi % 1.6'ya indirdi. Enflasyonda da düşme yok

ABD Merkez Bankası'nın (Fed) faizi tarihi düşük seviyelere çekip, birbiri ardına parasal genişlemeye gitmesi meyvesini verdi. 15 trilyon dolarlık ülkenin Gayri Safi Yurtiçi Hasıla'sı (GSYH) bu yılın üçüncü çeyreğinde yüzde 3.1 büyüdü. Böylece yüzde 2.8 olan beklentilerin üzerinde gerçekleşti. Fed, düşük faiz uygularken enflasyon bahanesine de sığınmadı. Ülkede tüketici fiyatlarındaki artış yıl sonunda yüzde 2 olarak öngörülse de yüzde 1.76 ile hedefin altında. Türkiye'de ise Merkez Bankası enflasyon ve döviz kuru bahanesiyle faizleri yüksek tutup, büyümeyi frenlemeye devam ediyor. 16 ay sonra faizi sadece çeyrek puan indiren Merkez'in sıkı para politikasıyla Türkiye, ABD'nin aksine 2012'nin üçüncü çeyreğinde yüzde 1.5 büyüdü. Fed Başkanı Ben Bernanke ekonomiyi canlandırma yönünde adımlar atarken, Merkez Bankası Başkanı Erdem Başçı, durgunluk riskine rağmen fiyat istikrarı politikasında esnemeye gitmiyor.
Düşük faize devam
ABD Ticaret Bakanlığı'nın açıkladığı revize edilmiş verileri yorumlayan Wells Fargo Securities LLC ekonomisti Michael Brown, "Bu tür bir büyüme, işsizliğin daha çabuk düşmesi için gerekli olan ani istihdam artışını yaratamaz. Bu, Fed'in bir süredir devam eden genişlemeci duruşunu değiştirmeyecektir" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.