Pazartesi 31.12.2012 00:00
Son Güncelleme: Pazartesi 31.12.2012 11:11

İşte fark atacağımız ülkeler

OECD tahminlerine göre 2011-2060 yılları arasındaki dönemde yüzde 5,1'lik ortalama gayri safi yurt içi hasıla (GSYİH) büyüme hızı ile dünyada en çok Hindistan'ın büyümesi bekleniyor.

Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü'nün (OECD) tahminlerine göre 2011-2060 yılları arasındaki dönemde yüzde 5,1'lik ortalama gayri safi yurt içi hasıla (GSYİH) büyüme hızı ile dünyada en çok Hindistan'ın büyümesi bekleniyor. Aynı dönemde Türkiye yüzde 2,9'luk büyüme oranıyla ABD, Almanya, Japonya, İngiltere ve Fransa gibi dünya devlerini geride bırakacak.
OECD'nin ''2060'a Bakarken: Uzun Vadeli Küresel Büyüme Beklentileri'' raporundan derlenen verilere göre, Hindistan ekonomisi 1995-2011 yılları arasındaki dönemde yüzde 7,5 büyüdü. Hindistan'ın GSYİH büyüme hızı ortalaması 2011-2060 yılları arasındaki dönemde ise yüzde 5,1 olacak.
GSYİH büyüme hızında Hindistan'ı yüzde 4,1 ile Endonezya ve yüzde 4 ile de ''dünyanın üretim merkezi'' olarak adlandırılan Çin'in takip etmesi bekleniyor. Bu ülkeleri de yüzde 3,1 ile Suudi Arabistan, yüzde 3 ile Güney Afrika ve Meksika takip edecek.

TÜRKİYE 7. SIRADA

OECD'nin tahminlerine göre, 2011-2060 yılları arasındaki dönemde Türkiye, ortalama büyüme hızında 7. sırada yer alıyor. 1995-2011 arasındaki dönemde GSYİH büyüme hızı ortalama yüzde 4,2 olan Türkiye'nin 2011-2060 arasındaki dönemde ortalama yüzde 2,9 büyümesi bekleniyor.
Böylece Türkiye, aynı dönemde büyüme ortalaması beklentisi yüzde 2,1 olan ABD'yi, yüzde 2,1 olan İngiltere'yi, yüzde 1,9 olan Rusya'yı, yüzde 1,3 olan Japonya'yı ve yüzde 1,6 olan Fransa'yı geçerek ''dünya devlerini'' geride bırakacak. Bu dönemde büyüme hızı beklentisinde yıllık ortalama yüzde 2,8 ile Brezilya ve yüzde 2,7 ile Arjantin de Türkiye'yi geriden takip edecek.

EN KÖTÜMSER TAHMİN ALMANYA'YA YÖNELİK

Örgütün projeksiyonlarına göre aynı dönemde en kötü büyüme performansı sergilemesi beklenen ülkeler ise Almanya ve Lüksemburg olacak.
OECD, 1995-2011 yılları arasında ortalama yüzde 1,4 büyüyen Almanya'nın 2011-2060 yılları arasında ortalama yüzde 1,1 GSYİH büyüme hızına ulaşmasını bekliyor. Almanya gibi büyüme hızında kötü performans göstermesi beklenen diğer ülkeler ise Japonya ve Avrupa krizinden büyük ölçüde etkilenen İtalya, Yunanistan ile Portekiz oldu. Söz konusu dönemde Japonya'nın yüzde 1,3, İtalya, Yunanistan ve Portekiz'in yüzde 1,4 büyümesi bekleniyor.
Ülkelerin 1995-2011 arasındaki ortalama GSYİH büyüme hızları ve 2011-2060 arasındaki döneme dair tahminler şöyle;
Sıra Ülkeler 1995-2011 (%) 2011-2060(%)
1 Hindistan 7,5 5,1
2 Endonezya 4,4 4,1
3 Çin 10 4
4 Suudi Arabistan 4,4 3,1
5 Güney Afrika 3,4 3
6 Meksika 2,6 3
7 Türkiye 4,2 2,9
8 Şili 3,9 2,8
9 Brezilya 3,3 2,8
10 Arjantin 3,6 2,7
11 İsrail 3,7 2,6
12 Avustralya 3,3 2,6
13 Yeni Zelanda 2,7 2,6
14 Estonya 3,6 2,4
15 Norveç 3 2,3
16 İzlanda 3 2,3
17 Kanada 2,6 2,2
18 Çek Cumhuriyeti 3,2 2,1
19 ABD 2,5 2,1
20 İngiltere 2,3 2,1
21 İsviçre 1,7 2,1
22 Slovak Cumhuriyeti 4,5 2
23 İsveç 2,5 2
24 Macaristan 2,4 2
25 Belçika 1,8 2
26 Rusya 5,1 1,9
27 İrlanda 4,7 1,9
28 Slovenya 2,6 1,8
29 Finlandiya 2,5 1,8
30 Danimarka 1,5 1,8
31 İspanya 2,9 1,7
32 Hollanda 2,2 1,7
33 Kore 4,6 1,6
34 Polonya 4,3 1,6
35 Fransa 1,7 1,6
36 Yunanistan 2,4 1,4
37 Avusturya 2 1,4
38 Portekiz 1,7 1,4
39 İtalya 1 1,4
40 Japonya 0,9 1,3
41 Lüksemburg 3,8 1,1
42 Almanya 1,4 1,1

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.