Cumartesi 12.01.2013

Avrupa'da perde yeniden açılıyor

AB pazarına odaklanan ev tekstili sektörü hedef büyüttü. Frankfurt'taki fuara katılan Türkler, 2013'te AB'de yüzde 15 büyüme bekliyor

Türk ev tekstili şirketleri için Avrupa Birliği'ndeki (AB) krizden çıkış ışığı yandı. Euro Bölgesi'ndeki ağır finansal krize rağmen pazarı terk etmeyen tekstilciler, 2013'te bu çabalarının meyvelerini toplamaya başlayacak. Frankfurt'taki dünyanın en büyük ev tekstili fuarı Heimtextil'e katılan 200 Türk firması bu yıl pazarda yüzde 15 büyüme hedefliyor. Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB) Başkanı İbrahim Burkay, bu yıl Avrupa'nın üzerindeki kara bulutların dağılmaya başladığını söyledi. Burkay, "Euro Bölgesi'nde tüketici güven endeksi artmaya başladı. Ağır krize rağmen fuarlara katılmaya devam eden ve pazarı terk etmeyen Türk tekstilciler yarışa rakiperinden bir adım önde başladı" dedi. Sektör için Avrupa pazarının son derece önemli olduğunu belirten Burkay, sözlerine şöyle devam etti: "Krizde alternatif pazarlara yöneldik. Ancak bizim en önemli ihracat merkezimiz Avrupa. Bu nedenle bu sene AB pazarındaki iyileşme sinyallerini en iyi şekilde değerlendirmek zorundayız. Bunun için de gerekli enstrümanlara sahibiz. AB'deki büyümeden en büyük payı alacağız"

YÖNETMELİK AYAK BAĞI

Burkay'a göre ev tekstili sektöründe kabuk değişimi yaşanıyor. İnovasyon yatırımları konusunda ciddi bir atılım yaşandığını vurgulayan İbrahim Burkay, sektörün akıllı kumaş üretimine geçmesinin ise kaçınılmaz olduğunu ifade etti. Burkay, "Başta kamu kurumları olmak üzere birçok alanda akıllı kumaş kullanımının zorunlu hale getirilmesi gerekiyor" diye konuştu.
70 BİN ZİYARETÇİ
120 ülkeden 70 bin ziyaretçinin katıldığı Heimtextil Frankfurt'ta 2 bin 600 firma stant açtı. Ev tekstilinde dünya üçüncüsü olan Türkiye de fuara 200 firmayla katıldı.


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.