Çarşamba 16.01.2013

ING kâra odaklandı

ING Bank 5 yılda ilk 5 özel banka arasına girme hedefinden vazgeçti. Genel Müdür Pınar Abay, yeni hedeflerinin bireysel müşteriler ve ihracatçılar olduğunu söyleyerek, "Önemli olan kârlılık" dedi

ING Bank yönetimi bir yıl önce genel müdürlük koltuğunu Pınar Abay'a devrederken açıkladığı Türkiye hedeflerini revize etti. Banka o dönemde "5 yılda Türkiye'nin ilk 5 bankası arasına gireceğiz" dediğinde bu hedefe ulaşmak için bilançoyu ikiye katlayacağını da ifade etmişti. Ancak Eylül 2012 bilançosu Genel Müdür Pınar Abay'ı rakamları katlamak yerine kârlılığı artırmaya yöneltti. Hatırlanacağı üzere ING Bank o dönemde 16.6 milyar liralık aktif büyüklüğüyle özel bankalar içinde 8'inci, tüm sektörde de 11'inci sıradaydı. Eylül 2012 bilançosuna göre ise bankanın aktif büyüklüğü 25 milyar liraya ulaştı. Oysa sektörde 5'inci sırada olan bankanın aktif büyüklüğü 52 milyar lira. Pınar Abay bu durumu şöyle açıklıyor: "5'incilik hedefini değiştirdik. Bilanço büyütmek çoğu zaman kârdan fedakârlık etmek demek."

MEVDUATTA ARTIŞ

Abay, artık kârlılığa odaklandıklarını vurgulayarak sözlerini şöyle sürdürüyor: "Konut kredisinde herkes aynı ürünleri verebiliyor. Ancak ING 40'tan fazla ülkede faaliyet gösteriyor ve geniş bir bilgi ağı var. Bu, ihracat yapan şirketlere farklı ürünler geliştirme imkânı doğuruyor. Dolayısıyla ihracatçı bizim için önemli bir hedef. İkinci olarak da bireysel bankacılıkta rakiplerden hızlı büyüyoruz. Mevduatta rakiplerin ötesinde, yüzde 82'lik artış yakaladık. Bundan böyle bireysel müşterilere odaklanma kararı aldık"
NÜFUSUN % 11.5'İ TASARRUF EDİYOR
ING Bank, araştırma şirketi Ipsos KMG ile yaptığı "Tasarruf Eğilimleri Araştırması"nın sonuçlarını paylaştı. Araştırmaya göre kentsel nüfusun yüzde 11.5'i tasarruf yapıyor. Geri kalan yüzde 88.5'lik kesimin yüzde 43.2'si tasarrufu planlıyor. Araştırma eğitimle tasarrufun arttığını da ortaya koyuyor. İlkokul mezunlarında tasarruf oranı yüzde 8'ken, üniversite mezunlarında yüzde 25 olarak belirlendi. Çocuğu olmayanlar daha çok tasarruf ediyor.


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.