Cuma 18.01.2013

Bankaların yeni favorisi 'Eurolira'

Bir yılda ikiye katlanan özel sektör tahvillerine gelen yoğun talep yeni bir enstrüman çıkardı. Bankalar TL cinsinden 'Eurolira' adıyla borçlanmaya hazırlanıyor

Geçen yıl 233 işlemle 22 milyar, 2011'de de 58 işlemle 11 milyar dolar tahvil ihraç eden Türk özel sektörü kendine yeni bir enstrüman buldu. Birbiri ardına rekor taleplerle tahvil ihraç eden Türk bankaları yeni bir borçlanma aracına hazırlanıyor. Kredi derecelendirme kuruluşu Fitch'in not artırımının ardından büyük bankaların harekete geçtiğini ve izinleri aldığını belirten İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Erdal Aral, "Biz de hazırlanıyoruz, başvurumuzu yaptık" dedi. Aral, Türk yatırım araçlarına ilginin arttığını şu sözlerle anlattı: "Yabancılar 'Ne ihraç ederseniz alırım. Zaten dolar alıyoruz, TL de alırız' diyor." Eurolira'nın yurtdışında ihraç edileceğini anlatan Aral, "Vadesinin 5 yıl, getirisinin de Hazine'ninkinin 80-120 baz puan üzerinde olması bekleniyor. İhraç büyüklükleri 500 milyon ile 1 milyar TL arasında olabilir" dedi. Akbank da geçtiğimiz gün 1.2 milyar liraya kadar farklı vadelerle TL cinsi banka bonosu ihraç edeceğini açıklamıştı.
İKİ YENİ ENSTÜRÜMAN
Sektörün gayrimenkul sertifikası ve ipotek teminatlı tahviller üzerinde de çalıştığını anlatan Aral, "Kentsel dönüşüm sürecinde aktif olacağız. İpotek teminatlı tahvil hazırlığı içindeyiz. Türkiye'de 80 milyarlık konut kredisi portföyü var. Şimdi bankalar ellerindeki konut kredisi portföyünü teminat göstererek tahvil ihraç edecek" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.