Cuma 18.01.2013 00:00
Son Güncelleme: Cuma 18.01.2013 11:32

Apple’ı bile solladı

İndirim marketçiliği alanında faaliyet gösteren BİM 2006-2011 arasında gelirler bazında ulaştığı yüzde 29,8’lik bileşik büyüme oranı ile dünyada en hızlı büyüyen perakende şirketleri arasında 10. sırada yer aldı.

Deloitte'un "Perakendenin Küresel Güçleri 2013: Perakendenin Ötesinde" raporuna göre, dünyanın en büyük 250 perakendecisi sıralamasında 185. sırada bulunan BİM, en hızlı büyüyen 50 perakende şirketi arasında ise 10. sırada yer aldı. Raporda, dünyanın önde gelen 250 perakendecisi içindeki 157 halka açık şirket arasında, piyasa değerinin sermaye yenileme maliyetine oranının en yüksek olduğu şirket ise BİM olarak gösterildi. Böylelikle BİM, yüzde 6,49'luk oranıyla, H&M, Inditex, Apple ve Amazon gibi perakende devlerini de geride bıraktı. Gelişmekte olan piyasalarda en hızlı büyüyen 50 perakende şirketi listesinde başını Wesfarmers ile Avustralya çekerken; Türkiye'den BİM'in yer aldığı listede, ABD'den 10, Çin'den 4, Rusya ve Güney Afrika'dan 3'er, Birleşik Arap Emirlikleri'nden ise 2 şirket yer aldı. Rapora göre yükselen piyasalarda devam eden büyüme, orta sınıfın yükselişi, genç nüfus ve oldukça büyük nitelikteki direkt yatırımlara bağlandı.
Küresel ekonomideki istikrarsızlıklara rağmen yüzde 5 büyüme kaydedilen sektörde, özellikle Afrika, Ortadoğu, Latin Amerika ve Japonya hariç Asya Pasifik ülkelerinde kaydedilen perakende gelirleri öne çıktı. Dünyanın en büyük perakende şirketleri listesinde ilk sırada yer alan Wal-Mart Türkiye'de faaliyet göstermezken, listede 2, 3 ve 4. sırada yer alan Carrefour, Tesco ve Metro'nun Türkiye'de yatırımları bulunuyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.