Pazartesi 21.01.2013
Son Güncelleme: Pazar 20.01.2013

Almanlar'a Çin piyangosu

Avrupa'daki krizden tüm markalar gibi olumsuz etkilenen Alman otomotivcilerin kurtarıcısı Çin oldu. Almanlar 2012'de 15.5 milyon adet aracın satıldığı Çin pazarında rekora imza attı

Avrupa'da otomobil satışları yüzde 8 düşüşle 12 milyon adete geriledi ve 1995'ten bu yana en düşük seviyeye indi. Avrupa'daki düşüşten her üretici gibi olumsuz etkilenen Alman otomotivcilerin kurtarıcısı Çin oldu. 2012'de yüzde 7 büyüyerek 15.5 milyon adede ulaşan Çin pazarı, Alman otomotivcilerin adeta ikinci vatanı haline geldi. Birçok Alman marka, anavatanından sonra en yüksek satış rakamlarına Çin'de ulaştı. Çin piyangosunun vurduğu Almanlar, 2012'de rekor satışlara imza attı. VW toplam satışlarının yüzde 37'sini, Audi yüzde 27'sini, Porsche yüzde 18'ini, Mercedes Benz yüzde 13'ünü Çin'de gerçekleştirdi.
VOLKSWAGEN: Tüm dünyada satışlarını yüzde 12.7 artırarak 5.74 milyon adede çıkaran VW, toplam satışının neredeyse yarısını tek bir ülkede gerçekleştirdi. Markanın Çin satışları 2012'de yüzde 24.8 artışla 2.15 milyon adete çıkarak rekor kırdı. VW'nin Çin ve Asya Pasifik bölgesindeki toplam satışları ise yüzde 23.2 artarak 2.37 milyon adet oldu.
AUDI: Çin'deki satışlarını yüzde 29.6 artırarak ilk kez 400 bin barajını aştı. Marka 2012'de 405 bin 838 otomobil satışı gerçekleştirdi. Global satışları 1.46 milyon adete çıkan Audi'nin Asya Pasifik Bölgesi'ndeki satışları ise 478 bin 900 adet oldu.
BENTLEY: İki yıl önce Çin pazarına giriş yapan Bentley, 2012'de yüzde 23 büyüdü. Bentley'in satışları 2 bin 253 adete çıktı ve Mulsanne modelinin en fazla satış gerçekleştirdiği pazar Çin oldu. Her 10 Mulsanne'nin dördü Çin'de satıldı.
BMW: 2012'yi rekorla kapattı. BMW'nin toplam satışları yüzde 11.6 artışla 1.5 milyon adede çıkarak, şirket tarihinin rekorunu kırdı. Bir başka rekor ise Çin'den geldi. Çin'de yüzde 40.4 büyüyen marka, 326 bin 444 adet satışla rekora imza attı.
MERCEDES-BENZ: Çin'deki satışları yüzde 1.5 artarak 196 bin adete çıktı. Diğer Alman markalara göre büyüme hızı düşük olmasına rağmen Mercedes de 2012'yi rekorla kapattı. Çin, Amerika ve Almanya'dan sonra Mercedes'in üçüncü büyük pazarı oldu.
Porsche'nin en büyük pazarı ABD ve Çin
PORSCHE: 2012'de tüm dünyada 141 bin adet satış gerçekleştiren Porsche'nin Asya Pasifik bölgesi satışları yüzde 23 artarak 50 bin adeti geçti. Asya Pasifik bölgesi Porsche için Avrupa'dan daha önemli bir pazar haline geldi. Markanın Çin satışları da yüzde 28.2 artışla 31 bin 205 adete çıktı. Çin, Porsche'nin Amerika'dan sonraki en büyük pazarı oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.