Salı 22.01.2013 00:00
Son Güncelleme: Salı 22.01.2013 09:23

Girişimcinin veri ve analiz asistanı VisioSuite

VisioSuite yazılımı girişimcilere veriye dayalı ve ölçülebilir analizler sunuyor.

Duygu Eren * / Stratejik İletişim ve Kariyer Danışmanı
İş dünyasında rakiplerin değerlendirilmesi, pazarda şirketinizin konumunun belirlenmesi, hedef müşteri kitlenizi seçmek ve sektörü anlamak gibi konularda bilgi sahibi olmak çok önemli. Perakende iş yapacaksanız nerede açmalıyım, açacağım yerde gerçekten böyle bir talep var mı gibi sorulara cevap bulunması sizin hata yapma ve başarısız olma ihtimalinizi çok azaltıyor. Günümüzde bütün bunlar veriye dayalı ve ölçülebilir analizler. VisioThink firmasının kurucusu Selim Balcısoy, geliştirdikleri VisioSuite isimli yazılımla bunları nasıl yaptıklarını anlattı. Şimdi sizi bu röportajla baş başa bırakıyorum:
Eğitiminizi ve özgeçmişinizi öğrenebilir miyiz?
1996 yılında ETH Zürih'den Elektronik Mühendisliği Lisans derecemi aldım. 2001 yılında EPFL Lozan'da Bilgisayar Bilimleri alanında 'Gerçek ve Sanal Dünyalar Arasında Etkileşim Tekniklerinin Analizi ve Geliştirilmesi' konusunda doktoramı tamamladım. 2001-2004 yılları arasında Nokia Araştırma Merkezi (ABD)'de kıdemli araştırma mühendisi olarak mobil grafikler konularında çalıştım. Araştırma alanlarım: Artırılmış Gerçeklilik, Sanal Gerçeklilik, Tıbbi Benzetim Sistemleri, Kültürel Miras ve Mobil Grafiklerdir. 40'tan fazla uluslararası hakemli dergi ve konferanslarda yayınlarım ve bir adet uluslararası patentim bulunmaktadır. 2004 yılında Sabancı Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesine öğretim üyesi olarak katıldım ve bilgisayar grafikleri laboratuarını kurdum. (graphics.sabanciuniv.edu). 2006 tarihinde ise görsel analiz alanında öncü bir şirket olan VisioThink şirketini kurdum.
VisioThink hangi teknolojik problemleri çözüyor?
Karmaşık ve yoğun verilerden mana çıkartmak ve veriye dayalı analiz yapmak için farklı veri işleme ve görselleştirme teknikleri kullanıyoruz. Özellikle konuma dayalı analizler VisioThink'in ilgi alanına giriyor. Burada nereye şube açayım, rakiplerim nerede, pazarda fırsatlar hangi mahallelerde gibi soruların cevaplarını geliştirdiğimiz VisioSuite yazılımı ile (visiosuite.com'dan ücretsiz kullanılabilir) veriyoruz.

Bu problemleri çözerken rakiplerinizden farkınız nedir?

Rakiplerden en önemli farklarımız: Kullandığımız analiz ve görselleştirme yöntemleri, aynı zamanda kullanıcı kolaylığına çok büyük önem veriyoruz. Google Maps kullanabilen herhangi birisi bizim uygulamamızı eğitim almadan kullanabiliyor.
VisioSuite, Türkiye'de ne zaman kullanılmaya başlandı?
2011 yılından beri kullanılıyor.

Siz bu işe nasıl başladınız?

Ortağım ile birlikte yaptığımız bir yurtdışı konferanstan sonra bu fikir üzerinde çalışmaya başladık.
Kimlerden destek aldınız?
Ürün geliştirme uzun bir süreç. Öncelikle Tübitak-Teydeb'den önemli bir finansal destek aldık ayrıca ürünü ilk kullanan müşterilerimizin geri dönüşleri çok faydalı oldu.
Inovent ile işbirliğiniz nasıl başladı?
Inovent ile Sabancı Üniversitesi öğretim üyesi olmamız nedeni ile işbirliğimiz başladı.
Inovent'in desteğinin nasıl faydası oldu?
Şirketin ilk kuruluş zamanlarında iş dünyasına tanıtım açısından faydaları oldu, ayrıca zaman zaman mali ve hukuki konularda destekleri oluyor.
Ne kadar sermaye gerekti?
VisioThink firması kendi yaptığı projeler ile sermayesini oluşturmuştur.
Ekibiniz kaç kişi ve yönetimi nasıl yapıyorsunuz?
Ekibimiz 10 kişidir, şirketin başında profesyonel bir yönetici bulunmaktadır.
Türkiye'de bu anlamda girişimler nasıl?
Bu alanda rekabetçi bir ortam bulunmaktadır.

Bu teknolojinin ticari anlamda yaygınlaşması ileride nasıl olacak?

Biz, orta vadede VisioSuite ürünümüzü yurtdışına açmayı hedefliyoruz.
VisioSuite'in faydaları nelerdir?
VisioSuite kullanıcıları; hem kendi şirket verileri, hem de ürünün içinde olan farklı sosyo-ekonomik veri setlerini kullanarak veriye dayalı kararlar verecekler. Bu da maliyetleri (örneğin doğru yere şube açmamanın maliyeti 100.000 TL'den daha yüksektir) düşürecektir.
Dünya'da bu girişimler ne seviyede?
Bu alanda sadece ABD'de çalışmalar var..
Türkiye'de kompleks teknolojilerle ilgilenen girişimciler nerelere başvurmalı?
Öncelikle, ilk müşteri çok önemli. Kendi konuları ile ilgilenen bir müşteri bulduktan sonra yola çıkmalarını tavsiye ediyorum.
Siz, gelecekte bu konuda nasıl ilerlemeyi düşünüyorsunuz?
VisioSuite'in yurtdışı pazarlarda hızla büyüyeceğini öngörüyoruz.
Yazarla iletişim için: duygu@dpdanismanlik.com

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.