Salı 22.01.2013

Kuyumcu bankaya POS atacak

İstanbul Kuyumcular Odası, vatandaşın altınını toplayan bankalara tepkili. Başkan Kameroğlu, "Ya biz de dahil oluruz ya da POS cihazını atarız" dedi

Yılda 200 tonluk altın ticaretine imza atan kuyumcular, bankaların 'altın günleri'nden şikâyetçi. Altın hesabı kampanyalarıyla yastık altındaki birikimleri toplayan bankaların kuyumcuları devre dışı bıraktığını öne süren İstanbul Kuyumcular Odası resti çekti. Oda Başkanı Alaattin Kameroğlu, üyelerin bu duruma isyan ettiklerini belirterek, "Bankalar bu yöntemde ısrar ederse POS makinelerini genel müdürlüklerin önüne atacağız" dedi. Konuyla ilgili bankalarla görüştüklerini söyleyen Kameroğlu, mali yönden güçlü firmaların altın toplama yetkisi istediğini vurguladı.
BDDK'YA GİDİLDİ

Oda yönetimi bankalara kuyumcuların da dahil olduğu bir öneriyle gitmeye hazırlanıyor. Kameroğlu, önerileriyle ilgili şu bilgileri verdi: "Köklü kuyumculara yetki vermesini ve altın toplama işinin ortak yapılmasını önereceğiz. Bankaların elinde 160-170 ton altın var. Yastık altındaki altın miktarı ise bin ton. Bunun ekonomiye kazandırılması için banka ve kuyumcular birlikte çalışabilir." Konuyu Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu'na (BDDK) anlattıklarını belirten Kameroğlu, "Onlar da talebimizi makul karşıladı. Banka kuyumcuya teminat karşılığında kredi açacak. Hurda altını kuyumcu toplayıp rafineriye gönderecek. Külçe altını banka alacak."


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.