Perşembe 24.01.2013
Son Güncelleme: Perşembe 24.01.2013

Türk Telekom'da 1.6 milyarlık halka arz

Türk Telekom'un Hazine mülkiyetinde bulunan yüzde 6.68 oranındaki hissesi satışa çıkıyor. Piyasa değeri 23.6 milyar lira olan şirketin halka arz edeceği söz konusu hisselerin değeri yaklaşık 1.6 milyar lira. Arz edilecek hisselerin yüzde 10'u kurum çalışanlarına ayrıldı. Şirketten yapılan açıklamaya göre çalışanlar iskontolu ve taksit imkânıyla ortak olacak.

YIL SONUNdA bite cek

Bakanlar Kurulu kararıyla özelleştirilecek hisselerin oranı Resmi Gazete'de yayımlandı. Karara göre özelleştirme işlemi 31 Aralık 2013'e kadar tamamlanacak. Böylece şirketin ikincil halka arzı gerçekleşecek. Hazine 2008'de Türk Telekom'daki yüzde 13.32'lik hissesini halka arz ederek yaklaşık 1.9 milyar dolar gelir elde etmişti. Yeni yapılacak satışla Hazine'nin Türk Telekom'daki payı yüzde 25'e gerileyecek. Halka arz işleminde yurtiçi ve/ veya yurtdışı sermaye piyasalarında satış, buna ilişkin zamanlama ve ek satış hakkının kullanılabilmesi gibi konular Türk Telekom İhale Komisyonu tarafından belirlenecek.
ÇALIŞANA İSKONTO
Hazine, halka arz işleminde özendirici imkânlar sunacak. Bunların ne koşullarda belirleneceğine piyasa şartlarını da dikkate alarak Türk Telekom İhale Komisyonu karar verecek. Komisyon tarafından belirlenecek özendirici imkânlar arasında çalışanlara halka arz fiyatından iskonto yapılması, taksitli satış imkânı sunulması gibi teşvik mekanizmaları da yer alıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.