Cumartesi 26.01.2013

LİV'den 300 milyon $'lık yatırım

Medical Park'ın üç ortağı Muharrem Usta, Sancak ve Carlyle grupları 'Liv' adıyla kurdukları zincire ilk etapta 300 milyon $'lık yatırım yapacak. 3 hastane hedefleniyor

Medical Park Hastaneler Grubu'nun kurucuları Muharrem Usta, Sancak ve Carlyle, Liv Hospital adı altında kurdukları zincire ilk etapta 300 milyon dolarlık yatırım yapmayı planlıyor. Hastanelerin ilki İstanbul Ulus'ta açıldı. 2014'te zincirin halkasına Ankara Çankaya ve İstanbul Bahçeşehir'e kurulacak hastaneler de eklenecek. Hastanenin kurucu ortaklarından ve yönetim kurulu başkanı Muharrem Usta, sadece Ulus'a yapılan hastaneye 120 milyon dolar yatırdıklarını vurguladı. Usta, Anadolu yakasında da yer aradıklarını kaydetti.

KâR ORANI YÜZDE 15-20

Liv Hospital ismini İngilizce 'hayat'tan (live) alıyor. Usta, her şey oturunca cirolarının Ulus'ta 250 milyon dolar olmasını beklediklerini belirterek, şunları anlattı: "Vergi, amortisman ve faiz öncesi kârın yüzde 15-20 arasında olacağını tahmin ediyorum. Ancak bizde 3-4 yıllık ortalamada net kâr sıfır olur. 10 yıllık yatırımın geri dönüş süresi bizi mutlu eder."
YÜZDE 11 YABANCI HASTA
Türkiye'de sağlık turizminin son 3 yılda her yıl yüzde 100 artarak 1 milyar dolara ulaştığını anlatan Usta, kendilerinin de Medical Park ile bu pastadan yüzde 11'lik pay aldıklarını kaydetti. Sağlık turizmi için gelen bir hastanın ortalama 8-10 bin dolar harcama yaptığını söyleyen Usta, bunun 15 bin dolara kadar çıktığını da dile getirdi.



X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.