Cuma 01.02.2013
Son Güncelleme: Cuma 01.02.2013

Rekabetçi kur zaferi

2012'nin başında TL'deki aşırı değerlenmeyi alan Türkiye, ihracatta rekor kırarken ithalatı ve dış açığını düşürdü. Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, "İhracatını en çok artıran ikinci ülke olduk. Pazar çeşitlendirme 11 milyar dolar getirdi" dedi

Türkiye'nin geçen yıl uyguladığı rekabetçi kur ihracatı politikası artırdı, ithalatı azalttı. Dış açık da Orta Vadeli Program'da (OVP) belirtilen hedefin altında kaldı. İhracat yüzde 13.1 artışla 152.56 milyar dolara çıktı. Türkiye İstatistik Enstitüsü'nün açıkladığı rakam, ihracatçılarınkini 600 milyon dolar geçti. İthalat ise yüzde 1.8 düşüşle 236.54 milyar dolar oldu. Dış ticaret açığı yüzde 20.7 düşerek 84 milyar dolara indi. İhracatın ithalatı karşılama oranı da yüzde 64.5 düzeyine yükseldi.
AB'NİN PAYI DÜŞTÜ
Türkiye'nin AB ülkelerine ihracatı yüzde 5 azalarak 59.2 milyar dolara geriledi. Toplam ihracatın içinde AB'nin payı, yüzde 46.2'den yüzde 38.8'e indi. Geçen yıl en fazla ihracat, 13.1 milyar dolar ile yine Almanya'ya yapıldı. Onu Irak, İran, Birleşik Arap Emirlikleri ve İngiltere izledi. Libya'ya yapılan ihracat yüzde 186.3, İran'a yüzde 176.4, BAE'ye yüzde 120.6 arttı. İhracatta en yüksek artış yüzde 336.7 ile kıymetli taşlarda oldu.
ÇAĞLAYAN: İHRACATI EN ÇOK ARTIRAN İKİNCİ ÜLKEYİZ
Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, Türkiye'nin 2012'de ihracatının 152.6 milyar dolara çıktığını belirterek, "Yıllık verisi açıklanmış ülkeler içinde Türkiye, ihracatını en çok artıran ikinci ülke oldu. Çin, ABD, Kanada ve Brezilya'nın da içinde olduğu 97 ülkeye ihracat rekoru kırdık. Pazar çeşitlendirme ihracata 11 milyar dolarlık katkı yaptı" dedi.
ARALIKTA DIŞ AÇIK 7.2 MİLYAR DOLAR
Aralıkta dış açık yüzde 11.6'lık düşüşle 7.18 milyar dolar olarak belirlendi. Açığın 9 milyar dolar olacağı tahmin ediliyordu. AB'ye yapılan ihracat, 2011'in aynı ayına göre yaklaşık yüzde 5 azaldı. En çok ihracatı yapılan fasıl 1.43 milyar dolarla motorlu kara taşıtları oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.