Cumartesi 02.02.2013

Komşu kekimize bayıldı

Arap Baharı'ndan sonra azalan Ortadoğu ve Kuzey Afrika'ya ticaret yeniden hız kazandı. Komşu ülkeler unlu mamul siparişini artırınca şirketler, yeni yatırıma yöneldi. Avrupa'dan makine almak için adeta yarışa girdi

Arap Baharı'ndan sonra Ortadoğu ve Kuzey Afrika ülkelerine azalan ihracat yeniden artışa geçti. Çevre ülkeler Türkiye'den unlu mamul başta olmak üzere, çikolata ve şekerleme alımlarını artırdı. Talebe cevap veremeyen üreticiler ise yatırım atağına kalktı. Suriye'nin bavul ticaretine yeniden başladığını söyleyen firma yöneticileri, özellikle Gaziantep'ten bu ülkeye kek, bisküvi, kraker gibi doyurucu unlu mamul satışının arttığını açıkladı. Ayrıca şekerleme üretiminde bir dönem Türkiye'ye rakip olan Suriye, iç karışıklıklar nedeniyle üretimde kan kaybetti.
YATIRIM YARIŞI BAŞLADI

Elvan Gıda'nın Yönetim Kurulu Başkanı Hidayet Kadiroğlu unlu mamul üretiminin arttığını ifade etti. Kadiroğlu, Eskişehir'deki fabrikalarını büyütmek için ek yatırıma başladıklarını belirterek, "Kruvasan başta olmak üzere kek üretimi yapacağız. Şu anda taleplere cevap veremiyoruz" dedi. Üretimin arttığını söyleyen Kadiroğlu, "Avrupalı makine üreticileri 'Türkiye'de neler oluyor' diye soruyorlar. Firmaların makine siparişi artıyor" diye konuştu. Karamanlı Şimşek Bisküvi'nin Genel Müdürü Erol Şimşek de 3 yılda 20 milyon euroluk yatırım yaptıklarını belirterek, "Bien markasıyla kruvasan üretimine başladık. Ortadoğu ve Afrika'ya ihracatımız artıyor" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.