Perşembe 07.02.2013 00:00
Son Güncelleme: Perşembe 07.02.2013 17:47

HGS'deki hata sürücüleri çıldırttı

HGS hesaplarından geçiş yapmamalarına rağmen geçiş ücreti kesildiğini öğrenen araç sahipleri HGS’nin büyük bir hatasını ortaya çıkardı.

sikayetvar.com'a gönderilen şikayetlere göre; HGS'de benzer plakalar yanlış okununca geçiş ücretleri de başka plakalara kesildi. Geçiş ücretine dair mesaj gelen araç sahipleri araçlarının ya da araçlarına ait plakaların çalındığını düşünerek telaşa kapıldı.
1 Şubat'tan itibaren köprü ve otoyollarda kartla geçişi sağlayan Kartlı Geçiş Sistemi'nin (KGS) yerini Hızlı Geçiş Sistemi (HGS) alınca şikayetler de gecikmedi. Araç sahipleri geçiş ücretine dair mesaj alınca neye uğradıklarını şaşırdı. M.G'nin evinin önünden çıkarmadığı aracına gişeden geçiş yaptığına dair mesaj gelince araç sahibi aracının çalındığını düşünüp telaşa kapıldı. C.B.'de hiç gitmediği bir ilden aracı ile geçiş yapıldığına dair gelince plakasının kopyalandığını düşündü. Gerçekler ise araştırınca ortaya çıktı. HGS'de okuma yanlışlığı yapılınca ücretler başka plakalara kesildi. Yeni sistemde yaşanan aksaklıklar araç sahiplerini çileden çıkardı.
İşte vatandaşların HGS'yle ilgili şikayetleri:

"EVDE DURAN ARABAM HGS'DEN GEÇMİŞ GÖRÜNÜYOR!"

M.G.: "Aracımda HGS kullanıyorum. Saat 16.00'da Mahmutbey gişelerden geçtiğimi belirten bir mesaj geldi ve ücret 7.25 olarak yazıyordu. Şaşırdım evdeydim ve arabam çalındı sandım korktum ve baktım araç yerinde yatıyor. 2 gündür de hiç yerinden kımıldamadı. Hemen PTT'yi aradım yanıt alamayınca iyice telaşlandım. Sonra Karayolları Genel Müdürlüğünü aradım onlar biz ilgilenmiyoruz dediler. Daha sonra PTT 'Saat 16. 00'da sizin plakaya benzer başka bir araç geçiş yapmış. Sistem plakada yer alan FH'yi FN diye okumuş' diye yanıt verdi. Hatalarını kabul edip geçiş ücretini iade ettiler.

KAYSERİ'DEKİ ARACIM NİĞDE'DEN GEÇMİŞ GÖRÜNÜYOR

C.B.: "Bankadan HGS kartı aldım devamında cep telefonuma gelen mesajla Niğde'den sabah yapılan geçiş nedeniyle 7.00 TL gibi bir ücret kesildiğini öğrendim. Böyle bir şey olması mümkün değil. Bankaya gittim onların problemi olmadığını belirttiler. Kayseri de ikamet etmekteyim Niğde'den belirtilen tarihte geçiş falan yapmadım tahsil edilen parayı nerden nasıl geri temin edebilirim? Belirttiğim tarihteki Niğde'den geçen aracın kamera kayıtlarının incelenmesini istiyorum."

ARACIMIN PLAKASININ SAHTESİ VAR DİYE ŞİKAYETTE BULUNDUM

H.Ö.: "HGS aldım ve gişeden geçiş yaptığıma dair bir mesaj geldi. Yetkilileri aradım ama sonuç alamadım. İlgilenen kimseyi bulamadım. Polise şikayet bildiriminde bulundum aracımın plakasının sahtesi var ortada diye. Yapılan araştırma sonrası HGS'nin yanlış okuma yaptığı ortaya çıktı."

PTT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ'NDEN AÇIKLAMA

PTT Genel Müdürlüğü, Hızlı Geçiş Sistemi (HGS) kısa mesajlarının (SMS) müşteriyi bilgilendirme ve müşterilerin bakiye yetersizliğinden kaynaklı mağduriyetlerinin önlenmesi amacıyla gönderildiğini açıkladı.
PTT Genel Müdürlüğü, 6-7 Şubat 2013 tarihlerinde bazı yazılı ve görsel basında yer alan ''Milyonlarca araç sahibine HGS şoku, Hızlı Geçiş Sistemi uygulamasında büyük kaos yaşanıyor, HGS'de kara liste şoku...'' şeklindeki haberler üzerine yaptığı yazılı açıklamada, HGS'nin 17 Eylül 2012 'de hizmete girdiği günden bugüne kadar ortalama 250 bin adetlik geçiş sayısına ulaştığını ifade etti.
HGS uygulamasındaki araçların sistemden geçişlerinin otomasyon ortamında takip edildiğinin kaydedildiği açıklamada, müşterilerin geçiş ücretlerinin hesap bakiyelerinden düşüldüğü belirtildi.
Açıklamada, hesap bakiyesinde geçiş ücretini karşılayacak yeterli tutarın bulunmaması durumunda bilgi ve uyarı amaçlı olarak müşterilerin cep telefonlarına SMS gönderildiği de vurgulanarak, şu ifadelere yer verildi:
''Söz konusu SMS'ler müşteriyi bilgilendirme amaçlı olup, müşterilerin bakiye yetersizliğinden kaynaklı mağduriyetlerinin önlenmesine yönelik olarak gönderilmektedir. Bu şekilde SMS alan müşterilerimizin 7 gün içerisinde geçiş ücretini karşılayacak şekilde bakiye yüklemesi yaptığı takdirde cezalı duruma düşmesi önlenecektir. Geçiş ücretini karşılayacak yeterli bakiyenin olması durumunda ise müşterilere herhangi bir SMS gönderilmesi sözkonusu değildir.''

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.