Perşembe 07.02.2013 00:00

Hüsnü Özyeğin sigortacılığa dönüyor

Fiba Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hüsnü M. Özyeğin, ''Plan ve fon seçimleri konusunda 'ömür boyu varlık dağılımı' yaklaşımının önerilebilmesi amacıyla müşteri bazlı çalışacak bir modelleme için Özyeğin Üniversitesi ekipleri ile çalışıyoruz. Bu, ilk defa bizim tarafımızdan uygulanacak'' dedi.

12 ülkede 77 şirket ve 14 bini aşkın çalışanıyla faaliyet gösteren, 2010 yılında Fibabanka ile Türkiye'deki bankacılık sektörüne dönen Fiba Grubu; tasarruf bilincinin artacağına, hayat sigortası sektörünün ve bireysel emeklilik sisteminin daha da büyüyeceğine olan inancıyla 2012'de Fibahayat'ı kurdu.
Fiba Grubu, 28 Ocak 2013 itibarıyla Başbakanlık Hazine Müsteşarlığı Sigortacılık Genel Müdürlüğü'ne yaptığı ruhsat başvurusunun onaylanmasının ardından sigortacılık alanındaki 25 yıllık tecrübesini Fibahayat ile müşterilerinin hizmetine sunmaya başladı.
Açıklamada görüşlerine yer verilen Fiba Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hüsnü M. Özyeğin, Fiba Grubu olarak Türkiye'de hayat sigortası ve bireysel emeklilik ile fon yönetimi alanlarında penetrasyonun artacağını düşündüklerini, bu düşünce doğrultusunda finans sektöründeki tecrübelerini, Fibabanka'nın ardından bankacılık dışı finansal sektörlerde de yaygınlaştırmak istediklerini belirtti.
Fiba Grubu olarak hayat sigortacılığına ve ciddi oranda devlet desteği alan bireysel emeklilik sistemine (BES) inandıklarını ifade eden Özyeğin, ''Ancak ülkemizde sosyal güvenliğin sağladığı kişi başına düşen primin, bireylerin emeklilik aşamasında kaliteli hayat sürdürmeleri için yeterli olamadığından yola çıkarak Fibahayat'ın işlemlerine başlamasına paralel olarak BES içinde Hazine'ye ruhsat başvurusunda bulunduk'' dedi.
Özyeğin, şunları kaydetti:
''Sigortacılık ve Bireysel emeklilik konusundaki yenilikçi, müşteri odaklı, esnek, şeffaf ve çok yönlü kurum kültürümüz ile çok aktif bir şirket yapılanması öngörüyoruz. Özellikle, plan ve fon seçimleri konusunda 'ömür boyu varlık dağılımı' yaklaşımının önerilebilmesi amacıyla müşteri bazlı çalışacak bir modelleme için Özyeğin Üniversitesi ekipleri ile çalışıyoruz. Bu, ilk defa bizim tarafımızdan uygulanacak.''

''AMACIMIZ BİREYLERİN BUGÜNLERİNİ VE GELECEKLERİNİ GÜVENCE ALTINA ALMAK''

Fibahayat Genel Müdürü Ömer Mert ise sektörün genç ve dinamik oyuncuları arasında yerini alan Fibahayat Sigorta'nın, konusunda deneyimli ve başarılı bir ekiple yola çıktığına dikkati çekerek, ''Biz, misyonumuzu müşterilerimizin değişen ihtiyaçlarına yönelik etkin finansal çözümler üreterek, onlara karlı, verimli, müşteri odaklı ürün ve hizmetler sunmak olarak belirledik. Amacımız bireylerin bugünlerini ve geleceklerini güvence altına almak'' dedi.
Mert, ürün yelpazelerinin çok geniş ve fiyatlandırmaların çok uygun olduğunu, genel olarak ürünlerinin orta yaş ve üzerine hitap etse de gençler için de açılımlarının da olduğunu vurguladı.
Ürünlerin hepsinde teminat ve buna bağlı olarak fiyatların değişkenlik arz ettiği paketlerin mevcut olduğunu vurgulayan Mert, şunları kaydetti:
''Bu sayede müşteri; gelirine ve ihtiyaçlarına göre kendi paketini rahatlıkla belirleyebiliyor, yaş ve gelir artışına paralel olarak ileriki dönemde üst paketlere rahatlıkla geçebiliyor.
Yeni ve farklı müşteri kitlelerine ulaşmayı planlıyoruz. Telemarketing ve digital marketing konusunda da ciddi altyapı hazırlıklarımız var. Gerçekleştireceğimiz bu çalışmalarla Fibahayat'ın sektördeki diğer oyunculardan ayrışacağımıza, Fiba Grubu olarak bir ilke daha imza atacağımıza inanıyoruz.''
Açıklamada Fibahayat ile ilgili şu bilgiler verildi:
''Fibahayat poliçeleri, Fiba Grubu tarafından 2010 yılında kurulan ve bugün Türkiye genelinde sayısı 32'ye ulaşan Fibabanka şubelerinden satışa sunulacak. Mevzuatın yeni açılımlarından yararlanarak online satış imkanları ve sosyal medyada yapılacak uygulamalarla da yeni ve farklı müşteri kitlelerine ulaşmayı hedefleyen Fibahayat, Facebook (facebook.com/Fibahayat) ve Twitter'da (twitter.com/Fibahayat) etkin olarak yer alacak. Telemarketing ve digital marketing konusunda da ciddi altyapı çalışmalarını sürdüren Fibahayat, direkt satış ekipleri için de yeni teknolojilerin kullanımını planlamaktadır.''

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.