Pazar 10.02.2013

Milyarlık aşk

Yüzyıllardır dünyanın dört bir yanında kutlanan 14 Şubat Sevgililer Günü Türkiye'de de ekonomiyi canlandırdı. Hazır giyimden eğlenceye, kuyumdan çiçeğe kadar çok sayıda sektörün bu yıl 1 milyar lira ciro yapması bekleniyor

Dünya genelinde kutlanan 14 Şubat Sevgililer Günü, Türkiye'de de hazır giyimden mücevhere, çiçekten eğlence ve turizme kadar birçok sektöre doping etkisi yaptı. Bankalararası Kart Merkezi (BKM) verilerine göre geçtiğimiz yıllarda saniyede 60'ı bulan işlemle rekor kıran Sevgililer Günü harcamalarının bu yıl 1 milyar lira seviyesine çıkması bekleniyor. Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) Başkanı Mehmet Nane, satışlarda son günlerde yoğunluk beklediklerini söyleyerek, "Bu yıl 2012'ye göre ciroda yüzde 20 artış hedefliyoruz. Çünkü tüketici güven endeksi yükseldi" dedi. Markaların hemen hepsinde kampanyalı satışlar devam ederken, en fazla harcamanın giyim, aksesuvar ve kozmetikte yapılması, bunları ise tatil harcamalarının takip etmesi bekleniyor.

BEKLENTİLER YÜKSELDİ

Tescilli Markalar Derneği (TMD) Başkanı Füsun Çevikel, bu yıl satışların geçen yıla göre daha yüksek olacağını söyledi. Çevikel, geçen hafta cirolarda bir hareketlenme olduğunu belirterek, "Hava şartları daha iyi olursa satışlar artar. Ancak yine de şirketlerden pozitif haberler alıyoruz" dedi. Matraş Deri'nin sahibi Erdal Matraş da geçen yıl 13 ve 14 Şubat'ta günlük ortalamanın yüzde 80 üzerinde ciro gerçekleştirdiklerini söyledi. Matraş, "Bu yıl bu oranın üzerinde bir artış bekliyoruz" diye konuştu.
E-TİCARET UÇUYOR
E-ticarete de satışlar patladı. Sanalpazar.com'un Genel Müdürü Cem Kesici, hafta başından beri ciroda yüzde 10 artış yaşandığını söyledi. Kesici, "Digital gençlik diye tanımladığımız teknolojiye ilgi duyan tüketicilerimiz, cep telefonu almayı tektaş yüzük almak kadar önemsiyor. Satışlarımız bu kitle sayesinde artıyor" diye konuştu.
CİROMUZ ARTACAK
Orka Group Genel Koordinatörü Osman Arar, özellikle İtalya'da ekonomik durgunluk nedeniyle pazarın hareketli olmadığını söyledi. Arar, yurtdışında neredeyse bütün markaların özel vitrin çalışması yaptığını belirterek, "Biz geçen yıl bu özel günün haftasında ciroyu yüzde 15 artırmıştık. Bu yıl ise yüzde 20-25 oranında bir artış bekliyoruz" dedi.
MÜCEVHERDE KAMPANYALI SATIŞ
Mücevherat sektörünün bu yıl yüzde 20 büyüyeceğini belirten Altınbaş Holding Yönetim Kurulu Başkanı İmam Altınbaş, Sevgililer Günü'nde satışlarının geçen yıla göre yüzde 20-25 artmasını beklediklerini söyledi. Satışların tavan yaptığı bu dönemlerde kampanyalar düzenlemeye özen gösterdiklerini ifade eden Altınbaş, "Bu ay 1000 TL ve üzeri alışveriş yapan müşterilerimize, Sevgililer Günü için özel tasarlanan pırlanta ve safir taşlarla bezenmiş beyaz altın kolye hediye ediyoruz. Kampanyamızın yoğun ilgi gördüğünü söyleyebilirim" diye konuştu.
ÇİÇEK FİYATLARI YÜKSELDİ
Sabuncakis Çiçekçilik'in Genel Müdürü Hüseyin Sarul, bu yıl fiyatların geçen yıla göre yüzde 20 daha yüksek olduğunu söyledi. Geçen yıl yoğun talep nedeniyle 14 Şubat günü öğle saatlerinde satışlarını durdurduklarını belirten Sarul, "Fiyatlarımızı yükselttik. Yüksek gelirli müşteri kitlesini hedefliyoruz" dedi.



X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.