Perşembe 21.02.2013 00:00

Konut satışları arttı

Türkiye genelinde konut satışı, 2012'nin 4'üncü çeyreğinde bir önceki yılın aynı çeyreğine göre yüzde 5,8 oranında artarak 125 bin 815 oldu.

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), 2012 yılının 4'üncü Dönemine ilişkin Konut Satış İstatistiklerini açıkladı.
Buna göre, konut satışlarında, 2012'nin 4'üncü çeyreğinde Türkiye genelinde bir önceki çeyreğe göre yüzde 21,5; bir önceki yılın aynı çeyreğine göre yüzde 5,8 oranında artarak 125 bin 815 oldu.
İstatistiki Bölge Birim Sınıflaması (İBBS) Düzey 2'de bulunan 26 bölge içinde bir önceki çeyreğe göre, konut satışlarındaki en yüksek artış yüzde 50,6 ile TR31 (İzmir) bölgesinde gerçekleşti. Aynı çeyrekte, en fazla düşüş gösteren bölge ise yüzde 1,7 ile TR71 (Kırıkkale, Aksaray, Niğde, Nevşehir, Kırşehir) oldu.
Konut satışlarında, 2012 yılı 4'üncü çeyreğinde bir önceki yılın aynı çeyreğine göre 22 bölgede artış gerçekleşti.
En çok artış gösteren bölge yüzde 73,2 oranı ile TRB2 (Van, Muş, Bitlis, Hakkari) oldu. Aynı dönemde TR62 (Adana, Mersin) ise yüzde 3,9 ile en çok düşüş gösteren bölge olarak belirlendi.
Söz konusu dönemde Türkiye genelinde konut satışlarında, 4 çeyreklik ortalamalara göre yüzde 3 oranında artış gerçekleşti. Değişim oranlarına bakıldığında en yüksek artış gösteren bölge yüzde 24,4 ile TR21 (Tekirdağ, Edirne, Kırklareli), en fazla düşüş gösteren bölge ise yüzde 25,1 ile TRA2 (Ağrı, Kars, Iğdır, Ardahan) olarak hesaplandı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.