Cumartesi 23.02.2013
Son Güncelleme: Cumartesi 23.02.2013

Gardaş İstanbul'dan giyiniyor

Türkiye'ye yoğun ilgi gösteren Azeri ve Kazaklar'ın moda merkezi İstanbul oldu. Turistlere yapılan satışların artışını gören markalar, mağazalarda özel departman kuruyor

Dünya milyarderleri Paris, Milano ve Londra yerine artık İstanbul'dan giyiniyor. Vakko'dan Beymen'e, Sarar'dan Kiğılı'ya kadar birçok marka cirolarının neredeyse çeyreğini Türkiye'ye gelen turistlerin harcamalarından elde etmeye başladı. Lüks mağaza zincirleri İstanbul'da en çok alışverişi Azeri ve Kazaklar'ın yaptığını söylüyor. Bunu Ruslar, Araplar ve İranlılar takip ediyor.

İKİNCİ SIRADA RUSLAR VAR
Beymen Genel Müdürü Elif Çapçı en çok satışı Azeri ve Kazaklar'a yaptıklarını belirterek, "Ruslar ve Ortadoğu ülkeleri bunu takip ediyor. Mağazalara turist departmanı kurduk. Turist sayısını artırmak için mağazamızın olmadığı ülkelerde reklam kampanyaları düzenliyoruz" dedi. Ermenegildo Zegna Türkiye Pazarlama Müdürü Esra Kerimol Azeri ve Ruslar'a daha yoğun satış yaptıklarını, Çin ve Arap turistlerin ise geçen yıla oranla yükselişe geçtiğini vurguladı. Kiğılı CEO'su Hilal Suerdem ise en yoğun satışı Araplar'a yaptıklarını belirterek, "Ruslar ve İranlılara da satış yapıyoruz. Ayrıca son yıllarda Avrupalı turistlerin de ilgi gösterdiğini gözlemledik" dedi. Vakko yetkilileri ağırlıklı olarak Azeri ve Arap turistlere satış yaptıklarını belirtti. Sarar İstanbul Bölge Müdürü Nurettin Gürman da daha çok Arap, Rus ve İranlılar'a satış yaptıklarını söyledi.
600 BİNE YAKIN AZERİ TURİST GELİYOR
Turizm Bakanlığı verilerine göre Türkiye'ye gelen Azeri turistlerin sayısı 2011'de 578 bin iken bu rakam geçen yıl 593 bine çıktı. Rus turist sayısı 3.4 milyondan 3.6'ya, Kazak turist sayısı 315'ten 380 bine, İranlı turist sayısı ise 1.8 milyondan 1.9 milyona ulaştı.
2013'TE TURİST CİROYU KATLAYACAK
Beymen Genel Müdürü Elif Çapçı, 2012'de turistlere yaptıkları satışların yüzde 40 arttığını söyledi. Cirolarının yüzde 10'dan fazlasını turistlere yaptıklarını belirten Çapçı, 2013'de bu satışlarda yüzde 50 artış beklediklerini dile getirdi. Kiğılı CEO'su Hilal Suerdem, "Turistlere yapılan satışlardan elde edilen ciro toplam ciromuzun yüzde 4'üne tekabül ediyor" dedi. Türkiye'de iki mağazayla faaliyet gösteren Ermenegildo Zegna'nın Pazarlama Müdürü Esra Kerimol ise satışlarının yüzde 40'ını turistlere yaptıklarını kaydetti.


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.