Cumartesi 23.02.2013 00:00
Son Güncelleme: Cumartesi 23.02.2013 14:14

Türkler parasına güveniyor

Merkezi Almanya'da bulunan GfK Vakfı tarafından yapılan araştırmaya göre Türkiye, dünyada kendi para birimine en fazla güvenen 4'ncü ülke konumunda bulunuyor.

GfK Vakfı'nın, Türkiye'nin de arasında bulunduğu 25 ülkede 28 bin kişi ile görüşülerek gerçekleştirdiği Mesleklere ve Kurumlara Güven Araştırması'nın sonuçları açıklandı.
Buna göre, kendi para birimine en fazla güvenenler yüzde 90,7 ile Kanada, yüzde 90,1 ile İsviçre, yüzde 87,1 ile İsveç vatandaşları oldu. Türkiye, yüzde 80,9 ile kendi para birimine en fazla güvenen 4'üncü ülke konumuna yerleşti. Para birimine güvenin en az olduğu ülke ise yüzde 30 ile İtalya olarak kayıtlara geçti.

HÜKÜMETE GÜVEN TAM

Hükümete güvenin en yüksek olduğu ülkelerin başında yüzde 69 ile Türkiye gelirken, Türkiye'yi yüzde 64,6 ile İsveç, yüzde 61,3 ile Mısır ve yüzde 60 ile Kanada takip etti. Hükümetine en az güvenen ülke ise yüzde 12,5 ile Japonya oldu. Siyasi partilere güvenin en yüksek olduğu ülkenin yüzde 34,8 ile İsviçre, en az güvenen ülkenin ise yüzde 6,1 ile İtalya olması dikkati çekti.
Öte yandan dini kurum ve kuruluşlara güvenin en yüksek olduğu ülkeler sırayla Güney Afrika (yüzde 86,2), Endonezya (yüzde 76,8) ve Hindistan(yüzde 75,7) oldu.
Türkiye de yüzde 72 ile dini kurumlara güvenin yüksek olduğu ülkeler arasında yer aldı. Dini kurumlara en az güvenen ülke ise yüzde 16 ile Japonya olarak belirlendi.
Araştırmaya dahil edilen 25 ülkenin karşılaştırmalı verilerine bakıldığında, orduya güvenin en yüksek olduğu ülkelerin başında yüzde 91,8 ile Hindistan geliyor. Hindistan'ı, yüzde 88,8 ile ABD ve yüzde 85,3 ile İngiltere izliyor.
Türkiye'de orduya güvenenlerin oranı yüzde 72,6 olarak hesaplanırken, Arjantin, yüzde 37 ile orduya güvenin en düşük olduğu ülke konumunun da bulunuyor.
Araştırma sonuçlarına göre kurumlara olan güvenin ülkelere göre dağılımı şöyle:
Ordu Dini Kurum ve Kuruluşlar Türk Lirası (Yerel para birimi) Medya(TV, Radyo, Gazete) Sivil toplum kuruluşları Polis İnternet Adalet sistemi ve Mahkemeler Hükümet Siyasi partiler
Ülkeler Ortalaması 78,9 65,8 64,6 55 54,6 53,4 51,9 50,8 40,5 18
Avusturya 50,9 39,4 40,3 46,6 55,6 75,1 37,5 62,5 37,3 18,5
Belçika 71,8 29,8 66 47,6 63 75,1 47,5 47 44,2 21,6
Fransa 79,1 42,4 42,1 32,6 60,7 69,4 47,6 49 30,4 13,1
Almanya 57,2 39 38,4 42,6 58,5 81,2 33,5 64,8 34,3 15,6
Italya 61,7 46 30 30,2 53,9 58,4 41,8 29,6 15 6,1
Hollanda 69,3 38,9 60,3 48,2 59,9 75,4 56,2 71,8 59 42
Polonya 70,7 57,8 64,2 38,6 47,4 54,1 42,9 27,2 16,5 12,8
Rusya 65 67,5 58,6 52,2 36,4 44,8 47,1 45 51,6 26,4
İspanya 57,1 32,3 35,4 43,8 53,8 64,2 45,8 24,5 12,3 7,3
İsveç 67,8 62,5 87,1 37,8 66,9 81,8 44,5 75,6 64,6 34,4
İsviçre 59,2 46,1 90,1 59,8 57,1 68,5 52,3 66,2 60,7 34,8
Türkiye 72,6 72 80,9 32,1 66,9 67,5 44 64 69 33,4
İngiltere 85,3 61,1 74,4 24,4 60,1 78,9 40,6 60,3 37,9 15,6
Kanada 81,7 57,2 90,7 52,8 65,6 86,2 50,2 72,3 60 30,4
ABD 88,8 76 74,4 43,6 54,4 80,3 42,5 62,3 50,9 26,5
Arjantin 37 54 39,3 39,9 56,2 27,8 34,2 19,5 26,2 10,5
Brezilya 76,8 65,1 80,2 42,6 54,8 44,7 33,5 34,7 29,1 7,5
Avustralya 83 49 71,3 26 67 85,6 45,8 64 48,7 14,6
Hindistan 91,8 75,7 66,4 72,4 58,5 48,8 67,3 58,5 43,6 16,9
Endonezya 66,5 76,8 79,7 64,7 53,4 34,2 54,7 24 44,8 16,9
Japonya 72,2 16 53,6 30,2 31,6 51,1 30,6 51,4 12,5 7
Güney Kore 54,9 34,4 56,5 57,2 60,4 40,7 48,5 35,8 31,6 21,2
Mısır 82 72,6 51 34,7 34,4 55,5 37,3 65,9 61,3 24,6
Nijerya 57,6 72,3 52,4 64,4 53 11 48,1 29,9 21,2 17,4
Güney Afrika 69,5 86,2 65,9 68,6 65,2 42 63,6 51,8 50,9 30,2

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.