Pazar 24.02.2013

Yereller Avrupa'ya açılıyor

Yerel zincirler, devler karşısında daha güçlü olmak için perakendenin Avrupa Birliği olarak kabul edilen European Marketing Distribution (EMD) organizasyonuyla bağlantıya geçti. AB üyesi 18 ülkede yerel zincirler için ortak satın alım yapan EMD, Türkiye'yi de bünyesine katarsa, yerel marketler daha ucuz fiyatlardan yararlanabilecek

Perakende sektöründe son 10 yıldır yaşanan büyük rekabet zincir marketlerin bakkallar üzerindeki hakimiyeti ile devam ederken, yerel zincirler de devlere karşı daha güçlü olmanın yollarını araştırmaya başladı. Kendilerine Avrupa pazarlama ve ortak satın alma organizasyonu olan European Marketing Distribution'ı (EMD) örnek alan zincirler, EMD'nin Yönetim Kurulu Başkanı Philippe Gruyters'ı İstanbul'a davet ederek, birliğin yönetim kadrosuyla iletişime geçti.
126 MİLYARLIK CİRO

Türkiye'de bugün yaşanan süreç AB ülkelerinde bundan 25 yıl önce başladı. Büyük markaların rekabetine karşı çareyi birbirlerine sarılmakta bulan küçük zincirler, bugün EMD sayesinde 126 milyar euroluk bir ciroya ulaştı. Türkiye'nin de EMD'ye girmesi için görüşmelere başlayan yerel perakendeciler, böyle bir işbirliği durumunda EMD'nin global bağlantılarından yararlanacak. Temelleri 1989'da atılan EMD'nin global şirketlerden sağladığı avantajları Türkiye de yakalayacak.
AVRUPA'DA GÜÇ BİRLİĞİ

Türkiye Perakendeciler Federasyonu Başkanı Selamet Aygün, "Avusturya, Almanya, Fransa, İtalya, Portekiz, İspanya ve Hollanda'daki yerel marketlerin çoğu bu organizasyona dahil. 1992'de Danimarka, Britanya ve İrlanda, 1995'te Norveç, İsveç, 1997'de ise Fransa'nın güçlü ulusal markası Grubue Leclerc satın alma faaliyetlerini EMD'ye emanet etti" dedi. Aygün, EMD'nin 2001'de Super Gros (Danimarka), Tuko Logistcs (Finlandiya), 2006'da Superunie (Hollanda), 2008'de de birleşmiş üye olarak Slovenya, Hırvatistan, Sırbistan ve Bosna'nın oluşturduğu Mercator'u bünyesine dahil ettiğini söyledi. Aygün, 2010'da Fransız Casino Grubu'nun da EMD çatısı altına girdiğini ifade ederek, "AB ülkeleri yasal düzenlemelere ilave olarak işbirliği yapan yerel zincirlerini koruma altına almayı başardı. Böylece bir anda yerel zincirler pazarın hakimi oldu" diye konuştu.
İLK BULUŞMA İSTANBUL'DA OLACAK
Selamet Aygün, EMD'nin Yönetim Kurulu Başkanı Philippe Gruyters'ın 17-18 Nisan'da İstanbul'da düzenlenecek olan 'Yerel Zincirler Buluşuyor' konferansına geleceğini açıkladı. Bu konferansta EMD'nin yapılanmasını anlatacak olan Gruyters'ın yanı sıra EMD'nin diğer yöneticilerinin de İstanbul'a gelmesi bekleniyor.
ORTAK HAREKETTEN BAŞKA ÇARE YOK
Perakende danışmanı Nurullah Öztürk, yerel perakendede ortak hareket dışında başka bir çıkış yolunun olmadığını söyledi. Öztürk, birçok perakendecinin ciro olarak büyürken aşırı rekabet nedeniyle pazarı sübvanse ederek ayakta durma mücadelesi vermeye başladığını belirterek, "Güçlü sermayesi, daha nitelikli insan kaynağı ve ekonomik gücün verdiği elverişli satın alma şartlarına sahip küresel rakipleriyle baş etmek zorunda kalan ulusal-yerel tedarikçi ve perakendeciler için hayat bundan sonra daha zor" diye konuştu.
50 MAĞAZADAN SONRA YÖNETİM ZORLAŞIYOR
Biçen Marketler Zinciri'nin patronu İhsan Biçen, yerel zincir yöneticilerinin birlikte hareket etmek için bazı egolarından kurtulmaları gerektiğini savundu. Biçen, "Yereller 50 mağazanın üzerine çıktığında yönetim zorlaşıyor. O nedenle temkinli hareket etmek gerekiyor" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.