Çarşamba 27.02.2013 00:00

Vodafone'dan stratejik Ar-Ge imzası

Vodafone Grubu'nun Silikon Vadisi'ndeki kuluçka merkezi ''Vodafone xone™'' ile Vodafone Türkiye şirketler grubundan ''Oksijen Ar-Ge'', karşılıklı teknoloji ve ''know-how'' transferi için işbirliğine gidiyor.

GSMA tarafından İspanya'nın Barcelona kentinde düzenlenen ''Mobil Dünya Kongresi 2013'' kapsamında, ''Vodafone xone™'' ve ''Oksijen Ar-Ge'' arasındaki işbirliği, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkanı Serpil Timuray, Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Hasan Süel ve Vodafone Grubu Kuzey Avrupa Bölgesi Üst Yöneticisi (CEO) Philipp Humm'un katılımlarıyla duyuruldu.
Türkiye merkezli mobil projelerin Silikon Vadisi'nde olgunlaştırılması, potansiyel finansal kaynaklarla buluşturulması ve global ölçekte pazar geliştirme çalışmalarını hedefleyen işbirliği kapsamında, iki yıl önce Vodafone'un tüm dünyadaki operasyonlarına inovasyon üretmek üzere ''Küresel İnovasyon Merkezi'' seçilen Oksijen Ar-Ge ile Vodafone xone™, Ar-Ge alanındaki tecrübelerini birleştirerek ortak projelere imza atacak.
Bu iş birliği ile karşılıklı teknoloji ve ''know-how'' transferinin dahil olduğu çok sayıda ortak proje gerçekleştirilecek.

''OKSİJEN AR-GE'NİN ÇALIŞMALARINDAN HEP MEMNUNİYET DUYDUK''

Bakan Binali Yıldırım işbirliğine ilişkin yaptığı değerlendirmede, Türkiye'deki Ar-Ge faaliyetlerini her platformda desteklediklerine işaret ederek, ''Bu kapsamda Vodafone'nun Ar-Ge Merkezi Oksijen'in de çalışmalarından hep memnuniyet duyduk. Ülkemizin yetiştirdiği mühendislerin dünyanın en büyük teknoloji üssü olarak bilinen Silikon Vadisi'ne teknoloji ve inovasyon ihraç eder hale gelmesi elbette bizleri gururlandırır'' dedi.
Vodafone Grubu Kuzey Avrupa Bölgesi CEO'su Philipp Humm ise, 2011 yılında Silikon Vadisi'nde kurdukları Vodafone xone™'un tam entegre kuluçka merkezleri olduğunu hatırlatarak, ''Yaratıcı fikirlerin konseptten ürüne dönüşümünü sağlamak ve Vodafone'un geniş global ağında hayata geçirerek abonelerinin hizmetine sunmak amacıyla faaliyet gösteren Xone, şirketlere iş modellerine uygun tarifeler, mühendislik ürünleri, test ve konumlanma teknolojisi sağlıyor'' dedi.
Vodafone xone™'un, Start-up'lara sermayesi ve firmalarıyla işbirliği yaparak, ihtiyaç duydukları tüm teknolojik altyapı ve desteği sunduğunu dile getiren Humm, şöyle devam etti:
''Yeni girişimlere, bir girişim sermayesi şirketi olan Vodafone Ventures kanalıyla ortak olup, bu yolla tüketicilerin hayatına dokunan, gündelik ihtiyaçlarına çözümler sunan ve hayatlarına değer katan platform ve fikirlere yatırım yapıyor. Vodafone'un yerleşik olduğu 30'u aşkın ülkede 403 milyon Vodafone abonesi için yeni teknolojileri, müşteri ihtiyaçları doğrultusunda üretiyor. Vodafone Türkiye'nin Ar-Ge üssü Oksijen ile Vodafone xone™ arasındaki bu stratejik işbirliği ile iki şirketin, geleceğin teknolojilerine imza atacağına inanıyorum.''

''TÜRK MÜHENDİSLERİN İNOVASYON GÜCÜNÜN YENİ BİR KÜRESEL AÇILIMINI GERÇEKLEŞTİRİYORUZ''

Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkanı Serpil Timuray da, Vodafone olarak, sürdürülebilir başarı için geliştirdikleri inovatif ürün ve hizmetlerle müşterilerinin ihtiyaçlarını karşılarken, aynı zamanda katma-değerli hizmetler sunarak onların hayatlarını kolaylaştırdıklarını söyledi.
Timuray, bu amaçla Ar-Ge alanında önemli istihdam sağlayıp, kaynak ayırdıklarının altını çizerek, ''Vodafone Türkiye olarak tüm bu çalışmaları 2000 yılında kurulan Oksijen Ar-Ge çatısı altında yapıyoruz. Oksijen Ar-Ge, yılda ortalama 400 proje geliştiren, Türkiye'den yurt dışına teknoloji ihraç eden, ülkemizin yüz akı şirketlerinden biri. Oksijen bugün Vodafone Grubu'nun 30'u aşkın ülkedeki 403 milyon abonesi için teknoloji üreten bir teknoloji üssü'' ifadelerini kullandı.
Oksijen'i, abonelerine mükemmel hizmet deneyimi yaşatma yolunda en büyük güvenceleri olarak konumlandırdıklarını vurgulayan Timuray, 2 yıl önce Vodafone Grubu'nun tüm operasyonları içinde ''Küresel İnovasyon Merkezi'' seçilen Oksijen Ar-Ge'nin, Vodafone Türkiye'nin dünyaya açılan penceresi olarak, Türkiye mobil iletişim sektörünün ufkunu genişlettiğini ve uluslararası inovasyon standartlarının belirlenmesine katkı sunduğunu belirtti.
Timuray, Oksijen'in başarısını şimdi de dünyada Ar-Ge ve inovasyon denince akla gelen ilk yer olan Silikon Vadisi'ne taşıdıklarını dile getirerek, ''Xone'un dünyanın en iyi inovasyon merkezlerine ve şirketlerine erişim yetkinliği ile Oksijen'in inovasyon mirası ve mükemmel mühendislik yeteneğini bu stratejik işbirliği ile bir araya getiriyoruz'' değerlendirmesinde bulundu.
Oksijen ve Vodafone xone™'nun, entelektüel sermayelerini birleştirerek birlikte teknoloji geliştireceklerini, testler yapacaklarını ve geleceğin teknolojilerinin altına birlikte imza atacaklarını kaydeden Timuray, ''Bu işbirliği ile Türk mühendislerimizin inovasyon gücünün yeni bir küresel açılımını gerçekleştiriyoruz. Ülkemizin, geleceğin bölgesel bir üs olması vizyonu çerçevesinde, bu işbirliğini çok önemsiyoruz. Bu işbirliği ile Vodafone Xone ile Oksijen arasında 'know-how' transferinin dahil olduğu pek çok ortak proje gerçekleştirmeyi amaçlıyoruz'' diye konuştu.
Öte yandan Bakan Yıldırım, Vodafone'nun Mobil Dünya Kongresi'ndeki standına yaptığı ziyarette, Vodafone Grubu Kuzey Avrupa Bölgesi CEO'su Philipp Humm'dan bilgi aldı.
Burada Bakan Yıldırım'a, Vodafone'nun ''akıllı şehirler'' uygulaması hakkındaki çalışmaları anlatıldı, Barselona şehrindeki örnekler de canlı olarak gösterildi.

VODAFONE'A İKİ ÖDÜL

Mobil iletişim şirketi Vodafone, GSM sektörünün Oscar'ları olarak bilinen 2013 Global Mobil Ödülleri'nde ''Otomotivde En iyi Mobil Servis'' ve ''Mobilin Acil Durumlarda En İyi Kullanımı'' ödüllerine layık görüldü.
GSMA tarafından İspanya'nın Barcelona kentinde düzenlenen ''Mobil Dünya Kongresi 2013'' kapsamında düzenlenen ''Global Mobil Ödülleri''nde Vodafone iki ödülün sahibi oldu.
Yarışmada 8 dalda 37 proje yer alırken, 5 adaylığı bulunan Vodafone, ''Otomotivde En İyi Mobil Servis'' ve ''Mobilin Acil Durumlarda En İyi Kullanımı'' kategorilerinde, ''Drive Now servisi'' ve Vodafone Vakfı tarafından yürütülen ''Vodafone Acil Network Programı'' 2 ayrı ödüle değer görüldü.
Ödülleri Vodafone adına Vodafone Grup İletişim Direktörü Matt Peacock aldı.

ARAÇ PAYLAŞIM SERVİSİ ''DRİVENOW''

Vodafone'a ''Otomotivde En İyi Mobil Servis'' kategorisinde ödül getiren BMWi, MINI ve Sixt'in ''premium'' araç paylaşım servisi ''DriveNow'', Vodafone'un teknolojisiyle destekleniyor.
Araçlar konumlarını paylaşmak için Vodafone'un M2M SIM sistemi sayesinde iliştirilmiş telematik bir sistem kullanıyor ve ihtiyaç duyulan yer ve zamanda çekiliyor, teslim ediliyor ya da erişilir hale geliyor.
Aboneler, mobil cihazları sayesinde en yakın araca aktarılıyor ve araçlarının kilidini özelleştirilmiş RDIF etiketleriyle açabiliyor.
DriveNow, verimli premium araç kiralama konusunda mobil teknolojiye dayalı geniş kapsamlı ve kullanışlı ilk araç paylaşım sistemi olarak dikkat çekiyor.

VODAFONE ACİL NETWORK PROGRAMI

Afet bölgelerine yardım ulaştırmaya odaklanan Vodafone Vakfı, Vodafone Acil Network Programı'yla, kurumlara ve afetzedelere yardım etmek ve teknolojik destek sunmak amacıyla, Vodafone Gönüllülerini ve acil durum teknolojisini hazır duruma getirerek, ücretsiz iletişim ve teknik destek sağlıyor.
Bu kapsamda Vodafone, iş ortakları Telecoms Sans Frontieres ve Dünya Gıda Programı'na acil iletişim hizmeti sağlıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.