Giriş Tarihi: 5.03.2013 17:00

Borusan lojistiği internetle büyütecek

Borusan Lojistik, 5 milyon dolar tutarındaki inovasyon yatırımıyla geliştirdiği elektronik taşımacılık ağı projesini sektörün hizmetine sunuyor.

Borusan Lojistik'in Türkiye'de alanında ilk ve tek olma özelliği taşıyan yeni şirketi ETA (Elektronik Taşımacılık Ağı Taşımacılık ve Tic. A.Ş.) 5 milyon dolarlık yatırımla gerçekleştirilen inovasyon projesi sonucunda kuruldu.
Türkiye lojistik sektöründe ETA ile bir devrim yaratıldığını belirten Borusan Holding CEO'su Agah Uğur sistemin ortaya çıkışını ve lojistik sektörü açısından önemini şöyle anlattı:
"ETA Borusan'ın 'bir adım önde olmak' vizyonuna paralel olarak yürüttüğü inovasyon çalışmalarının bir sonucu. Balnak satın almamızla Türkiye lojistik sektörünün lideri haline gelen Borusan Lojistik, ETA ile bu liderliğinin sadece rakamlara dayanmadığını, sektöre yeni bir soluk ve vizyon getireceğini de kanıtlamış oluyor.
Lojistik sektörü binlerce şirketin iş yaptığı hayli dağınık ve kurumsallaşmanın en zor sağlanabildiği iş alanlarından birisi. Bu sistem Türkiye'de nakliye yapan bireysel girişimcilerin filosunu bir anda verimli, merkezi olarak kontrol edilebilen, izlenebilen kurumsal bir hizmet sunucusu haline dönüştürüyor. ETA ile yurtiçi kara taşımacılığı alanında bir değişim yaratacağımızı düşünüyoruz. Borusan'ın; sadece lojistik sektöründe değil, faaliyet gösterdiği tüm sektörlerde inovasyon stratejisi doğrultusunda yeni ürün ve hizmetler geliştirmeye devam ederek Türkiye ekonomisine çok önemli bir katma değer sağlayacağına inanıyorum."
Borusan Lojistik Genel Müdürü Kaan Gürgenç ise ETA şirketinin teknolojik sisteminin kullanım kolaylığı ve verimlilik gibi avantajlar sunmasının yanı sıra uygun fiyatlı ve güvenilir olduğunu belirterek şöyle konuştu:
"Lojistik sektöründe bugün Türkiye'de trafiğe kayıtlı yaklaşık 800.000 araç bulunuyor. Araç sahiplikleri genelde bireysel. Sektörde bir sermaye birikiminden söz etmek mümkün değil, teknoloji kullanımı ise son derece kısıtlı. Bu piyasa şartlarının bilinci ile KOBİ'lerimize ve kamyoncu esnafına değer katan, onların ihtiyaçlarını karşılayan yeni şirketimiz ETA'yı kendi deneyimlerimizi temel alarak oluşturduk. Kurduğumuz model, kamyoncu esnafı ile yük sahibini biraraya getiren basit bir buluşma platformu değil, binlerce aracın verimli yönetilerek tüm partilere değer yaratıldığı teknolojik filo yönetim sistemidir.
ETA iş modelinin alt yapısını hazırlarken, her biri kendi sektörünün önde gelen oyuncuları olan Garanti Bankası, Turkcell ve Shell ile güçlü iş ortaklıkları kurduk.
Yeni şirketimiz ETA ile Türkiye ekonomisi için de önemli bir adım attığımıza inanıyoruz. Mevcut durumda taşımacılıkta her 4 hareketten birisini katma değer yaratmayan verimsiz hareketler oluşturuyor. 10 numara yağ, sahte ve kaçak akaryakıtta yıllık vergi kaybının 1,5 milyar TL dolayında olduğu belirtiliyor. Olması gerekenden yüksek tonajlı taşımalar nedeniyle karayollarında oluşan hasar da yaklaşık 3,5 milyar TL.
Sektöre getireceği standartlar sayesinde tüm bu olumsuzlukların tersine çevrilebilmesine imkân sağlayacak ETA ile sisteme üye araçlarda yüksüz taşıtların taşıt-km içindeki payı iyileşiyor. Aynı araç adediyle daha fazla taşıma yapılarak; % 20 verimlilik artışı sağlanıyor, yaklaşık 10.000 adet daha az ağır vasıta araç kullanılıyor. Bu verimlilik kazanımı, bir başka anlatımla 15 milyon adet ağaca bedel.
Bu açıdan bakıldığında kahverengi sektörümüz için yemyeşil bir adım atıyoruz.
Diğer yandan 10 numara yağ, sahte ve kaçak akaryakıtla mücadele açısından kamu yönetimimize önemli bir destek oluşturacak. Olması gerekenden yüksek tonajlı taşımalar nedeniyle karayollarında oluşan hasarı azaltacak. Bunlar da ülke ekonomimiz için çok önemli tasarruflar ve kazanımlar olacak.
ETA, Borusan Lojistik'i sektörel liderlik konumunda bir ileri boyuta taşımasının yanı sıra bağımsız nakliyecilere, KOBİ'lerimize ve Türkiye ekonomisine katkı sağlayacak."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.