Salı 05.03.2013 00:00

Polonyalılar yatırıma gelecek

Ticaret hacmimizin 5 milyar doları bulduğu Polonya'da Türkiye rüzgarı esiyor.

Avrupa Birliği'nde yaşanan ekonomik yavaşlama, AB'li girişimciler için tehlike sinyallerini çalarken, Çin'den daha yüksek pazar büyüme dinamiklerine sahip olan ve 2023'de dünyanın en büyük on ekonomisinden biri haline gelme hedefine sahip olan Türkiye yatırımcılar için yeni bir merkez olarak görülüyor. Erste Securities Istanbul'un sponsorluğunda geçtiğimiz hafta Varşova'da gerçekleştirilen "Polonya – Türkiye/ Ekonomik işbirliği Ufukları" konferansı, Polonya ve Türkiye arasındaki yatırım fırsatlarını değerlendiren 100'den fazla kişi ve kurumu bir araya getirdi.
Polonya ve Türkiye'nin arasındaki 5 milyar dolarlık ticaret hacmi yükseliş trendinde olsa da, bu hacmin katlanması için ciddi bir potansiyel olduğu belirtiliyor. Polonya Ekonomi Bakanlığı, Türkiye'yi öncelikli pazarlardan biri olarak belirledi ve Polonya hükümeti 'Yenilikçi Ekonomi 2007-2013 Operasyonel Programı' dahilindeki girişimcilere sübvansiyon sağlıyor. Ancak, yabancı ülkelere yatırım yapan Polonyalı işletmelerin çoğu komşu ülkelere odaklanıyor ve halen Türkiye pazarındaki yatırım riskinden ve idari kısıtlamalardan korkuyor. Konferansta bir konuşma yapan Erste Securities İstanbul Araştırmadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Can Yurtcan, Türkiye'nin en büyük rekabet avantajının demografisi olduğunu ve pazardaki yaklaşık 80 milyon tüketiciye ek olarak komşu ülkelerdeki 1 milyar tüketiciye de erişim sağladığını belirtti. Yurtcan, "Buna ek olarak, hükümetimiz İMKB'yi BDT, Ortadoğu ve Kuzey Afrika ve Güneydoğu Avrupa için ana finansal merkez haline getirmeye kararlı" dedi ve İMKB'nin uluslararası yatırımcılardan ciddi bir ilgi gördüğünü ve dolayısıyla İMKB'de işlem görmenin Polonyalı şirketlerin de benzer bir ilgiyle karşılaşmasını sağlayacağını ifade etti.
Türkiye'nin Polonya büyükelçisi Yusuf Ziya Özcan da konuyla ilgili olarak "Polonya, 1923'de Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşunu tanıyan ilk ülkeydi. Polonya ve Türkiye arasındaki ticaret hacmi şu anda 5 milyar dolara ulaştı ama ben çok daha yüksek olabileceğini düşünüyorum. Ülkelerimizin karşılıklı iş ilişkilerinin güzel örneklerinden biri Varşova'da şu anda devam etmekte olan Türk – İtaylan ortak yapımı metro inşaatıdır" ifadesini kullandı

İŞBİRLİĞİNİN ARTMASI İÇİN BÜYÜK POTANSİYEL VAR

Polonya-Türkiye Ticaret Konseyi başkanı Tomasz Dabrowski de Polonya ve Türkiye arasındaki işbirliğinin büyük bir potansiyele sahip olduğunu söyledi. Her iki ülkenin de pozitif ekonomik büyüme rakamlarıyla Avrupa'da istisnai ülkeler olduğunu ifade eden Dabrowski, Türkiye'nin avantajını oluşturan iki faktörün insan sermayesi ve Polonya kadar AB kısıtlamalarına tabi olmaması olduğunu belirterek şöyle devam etti: "Türkiye'de avukatlarla çalışıyoruz ve hızla ilişki sermayesi oluşturabileceğimizi düşünüyorum. Türkiye'de Polonyalılara karşı benzersiz bir sempati var ve bu da iş yapmayı daha kolay hale getiriyor. Türklere harika insanlar ve güvenilir iş ortakları olarak güvenebiliriz." Varşova'daki ikinci metro hattını inşa etmekte olan Türk-İtalyan konsorsiyumunun ortaklarından Gülermak'ın CEO'su Mustafa Tuncer de Polonya ve Türkiye'deki işbirliğiyle ilgili kültürel farklarla ilgili ilginç bir yorumda bulundu: "3 yıl önce Polonya'da yaşamaya başladım, dolayısıyla artık ülkeyi oldukça iyi tanıyorum. Kültürel farklara işaret etmek kolay değil, çünkü ülkenin genelde çok dostça bir çalışma ortamı sunduğunu düşünüyorum." Tuncer ayrıca, İngilizce'nin geniş kitlelerce konuşulmasının kendisi için Polonya'da iş yapmayı kolaylaştıran faktör olduğunu ifade etti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.