Giriş Tarihi: 7.3.2013

Kredi büyümesi fazla değil

BDDK Başkanı Öztekin, ekonomi yönetiminin kredi genişlemesinde tedirginliğine karşı "Büyüme ortalamanın üzerinde olsa da, çok fazla olduğunu düşünmüyorum" dedi

Ekonomi yönetiminin ve Merkez Bankası'nın banka kredilerinde yüksek büyüme olduğu yönündeki tedirginliğine Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK) Başkanı Mukim Öztekin'den "Kredilerde büyüme her ne kadar ortalamanın üzerinde olsa da, çok fazla olduğunu düşünmüyorum" açıklaması geldi. "Bireysel ve kurumsalı ayırarak değerlendirmek lazım" diyen Mukim Öztekin, Bankalar Birliği'nce düzenlenen Arap-Türk Bankacılık Forumu'nda soruları cevapladı. Öztekin, kredi genişlemesine ilişkin olarak Merkez Bankası ve BDDK'nın görevinin 'izlemek ve gerekeni yapmak' olduğunu belirterek, "Merkez Bankası, sorun olduğu zaman tedbir alıyor. Kredilerle ilgili hep beraber oturup konuşabiliriz. Ama bunun gerekeceğini düşünmüyorum, inşallah gerekmeyecek" diye konuştu.
KATILIM %10'U YAKALAR
Öztekin, katılım bankalarının tüm sektörün toplam aktifleri içerisindeki payının 2001'den bu yana arttığı söyledi. BDDK Başkanı Mukim Öztekin, şöyle konuştu: "O dönemde bu oran yüzde 1.4 düzeyindeyken, 2012 sonunda yüzde 5.1'e çıktı. Bu oranın orta ve uzun vadede yüzde 10 düzeyini yakalamasını bekliyoruz."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.