Cuma 08.03.2013
Son Güncelleme: Cuma 08.03.2013

5 milyarlık tabela dönüşümü

Çevre Bakanlığı'nın 'standart' kararı tabelacıları uçurdu. Yeni uygulama pazarı 5 milyara çıkaracak. Hem görüntü kirliliği bitecek hem de ekonomi canlanacak

Görüntü kirliliğinin önüne geçmek için kolları sıvayan Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nın tabela standardıyla ilgili kararı, açık hava reklamcılarının yüzünü güldürdü. Bakan Erdoğan Bayraktar'ın "Kimi ışıklı, kimi ışıksız, plastik, demir malzemelerle yapılan tabelalar görüntü kirliliği yaratıyor. Bunların semtlerde belli standartlara oturtulması için düzenleme yaptık" sözleriyle hareketlenen açık hava reklamcıları, şu anda 2.5 milyar lira olan sektör büyüklüğünün bir yılda 5 milyara ulaşacağını belirttiler. Açık Hava Reklamcıları Derneği Başkanı Halil Eligür, sürecin Beyoğlu Belediyesi'nin ahşap tabela uygulamasıyla başladığını ifade etti. Eligür, "Bu pilot projeydi. Beyoğlu'ndaki dönüşüm 5 yıl sürdü. Şimdi tüm Türkiye'ye yayılacak. Ancak standartların çok iyi belirlenmesi ve takip edilmesi gerekiyor" dedi.
UCUZ TABELA KALMAYACAK
Işık Reklam'ın patronu Hilmi Daldaban, kararın sektörü olumlu etkileyeceğini söyledi. Daldaban, "Kirliliği dijital panolar yaratıyor. Bu karar küçüklere maliyet getirecek. Çünkü ahşap zeminli tabelalar daha pahalı. Ama sektör için olumlu etkisi olacak" dedi.


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.