Çarşamba 13.03.2013 00:00
Son Güncelleme: Çarşamba 13.03.2013 17:59

2012’de yüzde 8 büyüme…

Reklamcılar Derneği üyesi medya ajanslarının verileriyle hazırlanan 2012 yılı reklam yatırımları açıklandı.

Toplam 4 milyar 652 milyon TL olarak gerçekleşen reklam harcamalarında, bir önceki yıla göre yüzde 8'lik bir büyüme gerçekleşti.
Reklamcılar Derneği üyesi medya ajanslarının verileriyle hazırlanan 2012 reklam yatırımları açıklandı. 2011 yılında 4 milyar 320 milyon TL olan medya yatırımları 2012 yılında yüzde 8 oranında arttı ve 4 milyar 652 milyon TL olarak gerçekleşti. Yatırımların yüzde 56.01'ini televizyon, yüzde 23,93'ünü basın, yüzde 9.05'ini dijital, yüzde 7.05'ini açıkhava, yüzde 2.79'unu radyo, yüzde 1.16'sını sinema reklamları oluşturdu.
2012 yılında rating ölçümlerindeki sıkıntılı sürece rağmen, piyasalarda oluşan hareketlilik sonucu yüzde 8'lik büyüme gerçekleşti.
Büyümenin itici gücünü finans, yayıncılık, perakende, içecek, ev temizlik ve gıda sektörlerinin oluşturduğu görüldü.
Son 10 yıldır medya reklam yatırımlarının ekonomik gelişmeler paralelinde seyrettiği belirtilerek, 2013 yılında da benzer ekonomik trendin süreceği varsayımıyla, reklam yatırımlarının yüzde 12 bandında büyümesinin beklendiği açıklandı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.