Reklam pazarı 5 milyara koşuyor
Geçen yıl Avrupa'nın en çok marka başvurusu yapılan Türkiye'de reklama 4.6 milyarlık yatırım yapıldı. Sektör 2013'te yüzde 12 büyüme bekliyor

MİLLİ GELİRDEKİ PAYI ARTACAK
2012'de Türkiye'nin milli geliri içindeki reklam yatırımları payının binde 39'a yükseldiğini ifade eden Üner, istikrarlı büyümeyle birlikte Türkiye reklam endüstrisinin de büyüyeceğini dile getirdi. Alper Üner, "2015'te milli gelir içindeki reklam yatırımlarının oranın yüzde 0.4'ü aşması hedeflenmektedir" diye konuştu.
KURUMSAL REKLAMDA BÜYÜME VAR
2012'de reklam veren ve reklamı yapılan markalarda yüzde 7'lik azalma yaşandı. Reklamcılar Derneği Medya Asbaşkanı Demet İkiler, "Reklam veren ve reklamı yapılan markaların yüzde 7 azalmasına rağmen sektörün bir önceki yıla oranla yüzde 8 büyümesini daha kurumsal olan firmaların reklam harcamalarının artmasından kaynaklanıyor" dedi. 2012'de GSM, otomotiv, mobilya, tekstil ve kozmetik reklam yatırımları aynı kalırken finans, gıda gibi sektörlerde artış oldu.
ASLAN PAYI TELEVİZYONUN
Avrupa'ya oranla en fazla reklam yatırımının televizyonda olduğunu belirten Alper Üner, "Türkiye'de TV reklamına yüzde 56 yatırım yapılırken 171 milyar dolar reklam yatırımı olan Amerika'da bu oran yüzde 38, 12 milyar dolar reklam yatırımı olan Avustralya'da ise yüzde 32'dir" dedi.


EN SON HABERLER
- 1 THY açıkladı: Yeni tavan fiyat 2850 TL
- 2 Bakan Göktaş'tan "Aile ve Sosyal Destek Proje Programı"na başvuru çağrısı
- 3 Vakıf Leasing // İLAN
- 4 Bakan Şimşek IMF Başkanı Georgieva ile bir araya geldi
- 5 Finansal kesim dışındaki firmaların döviz açığı belli oldu
- 6 Bakan Şimşek'ten ABD'li yatırımcılara "enflasyon" mesajı
- 7 THY'den TEKNOFEST KKTC'ye özel indirimli bilet
- 8 Bakan Uraloğlu, GSM operatörleriyle masaya oturuyor: Gereğini yapacağız
- 9 Merkez Bankası yatırım eğilimlerine ilişkin beklentileri açıkladı
- 10 Dünya Bankası, Türkiye için büyüme tahminini yükseltti