Perşembe 14.03.2013

Reklam pazarı 5 milyara koşuyor

Geçen yıl Avrupa'nın en çok marka başvurusu yapılan Türkiye'de reklama 4.6 milyarlık yatırım yapıldı. Sektör 2013'te yüzde 12 büyüme bekliyor

Reklam pastası ekonomik gelişmelere paralel olarak her geçen yıl büyüyor. Sektörün 2012 sonuçlarını açıklayan Reklamcılar Derneği verileri bu alandaki yatırımların bir önceki yıla oranla yüzde 8 büyüdüğünü ortaya koydu. 4 milyar 652 milyon TL'lik yatırım gerçekleşen reklamcılıkta en büyük payı yüzde 56 ile televizyon aldı. Bunu yüzde 23'le basın takip etti. Kalan pay ise dijital yüzde 9.05, açık hava yüzde 7.05, radyo yüzde 2.79 ve sinema 1.16 olarak dağılıyor. Büyümenin itici gücünü finans, yayıncılık, perakende, içecek, ev temizlik ve gıda sektörleri oluşturuyor. Son 10 yıldır medya reklam yatırımlarının ekonomik gelişmeler paralelinde seyrettiğini belirten Reklamcılar Derneği Başkanı Alper Üner, "2013'te benzer ekonomik trendin süreceği varsayımıyla reklam yatırımlarının yüzde 12 büyümesini bekliyoruz" dedi.

MİLLİ GELİRDEKİ PAYI ARTACAK
2012'de Türkiye'nin milli geliri içindeki reklam yatırımları payının binde 39'a yükseldiğini ifade eden Üner, istikrarlı büyümeyle birlikte Türkiye reklam endüstrisinin de büyüyeceğini dile getirdi. Alper Üner, "2015'te milli gelir içindeki reklam yatırımlarının oranın yüzde 0.4'ü aşması hedeflenmektedir" diye konuştu.

KURUMSAL REKLAMDA BÜYÜME VAR
2012'de reklam veren ve reklamı yapılan markalarda yüzde 7'lik azalma yaşandı. Reklamcılar Derneği Medya Asbaşkanı Demet İkiler, "Reklam veren ve reklamı yapılan markaların yüzde 7 azalmasına rağmen sektörün bir önceki yıla oranla yüzde 8 büyümesini daha kurumsal olan firmaların reklam harcamalarının artmasından kaynaklanıyor" dedi. 2012'de GSM, otomotiv, mobilya, tekstil ve kozmetik reklam yatırımları aynı kalırken finans, gıda gibi sektörlerde artış oldu.
ASLAN PAYI TELEVİZYONUN
Avrupa'ya oranla en fazla reklam yatırımının televizyonda olduğunu belirten Alper Üner, "Türkiye'de TV reklamına yüzde 56 yatırım yapılırken 171 milyar dolar reklam yatırımı olan Amerika'da bu oran yüzde 38, 12 milyar dolar reklam yatırımı olan Avustralya'da ise yüzde 32'dir" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.