Reklam pazarı 5 milyara koşuyor
Geçen yıl Avrupa'nın en çok marka başvurusu yapılan Türkiye'de reklama 4.6 milyarlık yatırım yapıldı. Sektör 2013'te yüzde 12 büyüme bekliyor
MİLLİ GELİRDEKİ PAYI ARTACAK
2012'de Türkiye'nin milli geliri içindeki reklam yatırımları payının binde 39'a yükseldiğini ifade eden Üner, istikrarlı büyümeyle birlikte Türkiye reklam endüstrisinin de büyüyeceğini dile getirdi. Alper Üner, "2015'te milli gelir içindeki reklam yatırımlarının oranın yüzde 0.4'ü aşması hedeflenmektedir" diye konuştu.
KURUMSAL REKLAMDA BÜYÜME VAR
2012'de reklam veren ve reklamı yapılan markalarda yüzde 7'lik azalma yaşandı. Reklamcılar Derneği Medya Asbaşkanı Demet İkiler, "Reklam veren ve reklamı yapılan markaların yüzde 7 azalmasına rağmen sektörün bir önceki yıla oranla yüzde 8 büyümesini daha kurumsal olan firmaların reklam harcamalarının artmasından kaynaklanıyor" dedi. 2012'de GSM, otomotiv, mobilya, tekstil ve kozmetik reklam yatırımları aynı kalırken finans, gıda gibi sektörlerde artış oldu.
ASLAN PAYI TELEVİZYONUN
Avrupa'ya oranla en fazla reklam yatırımının televizyonda olduğunu belirten Alper Üner, "Türkiye'de TV reklamına yüzde 56 yatırım yapılırken 171 milyar dolar reklam yatırımı olan Amerika'da bu oran yüzde 38, 12 milyar dolar reklam yatırımı olan Avustralya'da ise yüzde 32'dir" dedi.
EN SON HABERLER
- 1 Oto piyasasına yeni düzenleme! Ticaret bakanlığı harekete geçti: Bayiye teslimden sonra...
- 2 SON DAKİKA | Fed faiz kararını açıkladı: Politika faizi sabit tutuldu
- 3 Lila Kağıt ve Koton, Halka Arz Ediliyor
- 4 Ankara yine sele teslim oldu! Şiddetli yağmur nedeniyle yollar göle döndü, ev ve iş yerler hasar gördü
- 5 Bayiye teslimden sonra zam yasak
- 6 Çiftçiye 300 bin lira faizsiz kredi imkânı
- 7 Turizmde ilk üçe oynuyoruz
- 8 1.3 milyar dolara yeni şehir kuruluyor
- 9 300 milyon dolarlık tesis cari açığa darbe vuracak
- 10 Mevduat ve fonlara stopaj düzenlemesi