Pazar 17.03.2013

Pınar Körfez'i fethetti

Yaşar Holding'in lokomotif markası Pınar, labne peyniriyle Suudi Arabistan ve Birleşik Arap Emirlikleri başta olmak üzere Körfez ülkelerinde fenomen haline geldi. Turquality desteği de alan firma bölgeye 33 milyon dolarlık ihracat yapıyor

Türkiye'nin en büyük gruplarından Yaşar Holding, gelir seviyesi ve tüketimin giderek arttığı Ortadoğu ve Körfez ülkelerine odaklandı. 95 milyon dolarlık ihracatının yüzde 65'ini gıda içecek ve tarım sanayiden elde eden grup, özellikle Pınar markasıyla ürettiği labne peyniriyle Suudi Arabistan ve Birleşik Arap Emirlikleri (BAE) başta olmak üzere Körfez ülkelerinde fenomen haline geldi. 2007'den beri aldığı Turquality desteğinin de etkisiyle bölgede hızla büyüyen Pınar, BAE ve Azerbeycan'daki ticaretini son 5 yılda iki, Kuzey Irak'ta ise 5 katına çıkardı. Firma, bölgedeki reklam ve tanıtım faaliyetlerini de artırdı.
LABNE JENERİK MARKA OLDU

Yaşar Holding İcra Başkanı Mehmet Aktaş, aslında Körfez'e yaptıkları labne peyniri ihracatının 30 yıl önce başladığını söyledi. Bu ürünü bölgenin damak zevkine uygun olarak geliştirdiklerini belirten Aktaş, "Labnenin mucidi biziz. Zaten artık bölgede bu peynire "Turkish Labne" deniyor" dedi. Aktaş, 60 milyon dolarlık gıda ihracatlarının 33 milyon dolarının Körfez ülkelerine yapıldığını ifade ederek, "Üretim ve tüketimin arttığı, en fazla büyüyen coğrafya doğuda. Uzun yıllardır bizim hedefimiz Körfez'di. Ayrıca Kuzey Irak, Azerbeycan, Mısır ve Libya bizim için yükselen yeni pazarlar oldu" diye konuştu. Son 5 yıldır Turquality desteğiyle birlikte tanıtım ve pazarlama faaliyetlerine ağırlık veren firma, birçok ülkeye ihracatını artırdı. Aktaş, "Örneğin Irak'taki ticaretimiz 5 yılda 1 milyondan 7 milyon dolara çıktı. Bu yıl 10 milyon dolara yükselmesini bekliyoruz" diye konuştu.
Yurtdışında şirket almayı planlıyor
Geçen yıl yüzde 10 oranında büyüyerek 3.2 milyar TL ciroya ulaşan Yaşar Holding, bu yıl da yüzde 10-15 oranında büyüme hedefliyor. 2013'ü iç talebin artacağı bir yıl olarak değerlendiren Mehmet Aktaş, "2017'de 7 milyar TL'lik ciro hedefliyoruz. Kendi sektörlerimizde yatırım yaparak, organik büyümek istiyoruz" dedi. 2017'ye kadar 600 milyon dolarlık yatırım yapmayı planladıklarını açıklayan Aktaş, yurtiçi veya yurtdışında bir şirket satın almak için de araştırma yaptıklarını açıkladı. Aktaş, Avrupa'nın bu alanda öncelikli pazarları olduğunu belirterek, "Ancak bunu Avrupa'yla da sınırlı tutmak istemiyoruz" dedi.
Urfa'ya dev yatırım yapıyor
İhracataki büyüme hedefi doğrultusunda Şanlıurfa'ya 100 milyon liralık süt işleme fabrikası kurmak için harekete geçen grup, yatırımı yılsonunda tamamlamayı planlıyor. Aktaş, Urfa'da bölgesel kalkınma modeli oluşturarak, dolaylı olarak 5 bin kişiye gelir sağlayacak bir yapı kurduklarını söyledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.