Salı 19.03.2013 00:00

Enerjiye dakika dakika takip

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız, Bakanlık tarafından hayata geçirilen Stratejik Yönetim ve İstatistik Sistemi (ESİS) Projesi ile artık enerjide aylık, günlük, saatlik, hatta dakikalık verilerin değerlendirilebileceğini söyledi.

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı ESİS Projesi'nin tanıtımı Ankara Rixos Oteli'nde düzenlenen toplantı ile yapıldı.
Toplantıda konuşan Bakan Yıldız, enerjide doğru politikaların uygulanabilmesi için doğru rakamlarla yola çıkmak gerektiğini söyledi. ''Yanlış rakamın doğru türevi olmaz, doğru rakamın doğru türevi olur'' diyen Yıldız, söz konusu proje ile enerjide aylık 250 milyon adet verinin değerlendirileceğini kaydetti.
ESİS ile enerjide aylık, günlük, saatlik, hatta dakikalık verilerin değerlendirilebileceğini anlatan Yıldız, şöyle konuştu:
''Adıyaman'da üretilen bir varil petrolden tutun ki Çanakkale'deki üretilen 1 kilovatsaat elektriğe varıncaya kadar her birisini değerlendirdiğimiz bir çalışma olacak. Türkiye 10 yıl önce bir tercih yaptı. O tercihinde dedi ki (ben iletim hatları kamuda kalmak kaydıyla üretimin bir kısmını ve dağıtım hatlarının tamamını özelleştireceğim). Bir kamu kaynağını hangi modelle olursa olsun özel sektörle paylaşıyorsanız onun maliyetini ve sağlam verileriyle beraber tespit etmeniz gerekiyor. Hani ayıplı mal diye bir tabir vardır. Ayıplı mal teslim etmemeniz gerekiyor, o yüzden doğru verilerle doğru işi yapmanız son derece elzem.
Bir önemli konu daha var. Devletle ortak dili tesis etmek de çok önemlidir. Plan ve Bütçe Komisyonu'nda görev yaparken hiç unutmuyorum aynı konuda 3 ayrı bakanlığın, 3 ayrı veri getirdiğini hatırlarım. Hangisinin doğru olduğunu sorduğumuzda, (efendim aslında onun tarihi eski, biri daha güncel...) gibi değişik izahlar sunulurdu. Bundan sonra daha test edilmiş, daha teyit edilmiş, güncel rakamları ortaya koyacağız.''
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı Müsteşarı Metin Kilci de doğru enerji politikaları üretebilmek için sektörde doğru, tutarlı, güncel verilerin ortaya konulmasının çok önemli olduğunu, bu nedenle böyle bir projeyi hayata geçirdiklerini bildirdi.
Toplantıda konuşan Türk Telekom Grup CEO'su ve Yönetim Kurulu Üyesi Hakam Kanafani de söz konusu projenin yazılımının Türk Telekom'un iştiraklerinden İnnova Bilişim Çözümleri AŞ tarafından yapıldığını, projenin bilgiye dayalı yönetim ve strateji anlayışı açısından örnek bir proje olduğunu kaydetti.

ENERJİ SEKTÖRÜNÜN VERİ AMBARI OLACAK

ESİS Projesi hakkında bilgi veren Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanı Doğanbey Akgül de enerji sektöründe doğru ve tutarlı bilgilere ihtiyaç duyulduğunu, bu nedenle bilişim teknolojilerinden faydalanmanın zaruri hale geldiğini söyledi.
ESİS'in enerjideki tüm verilerin tek bir merkezde toplandığı web tabanlı bir veri ambarı olduğunu kaydeden Akgül, Bakanlığın 28 kurum ve kuruluşunun içinde yer aldığı, aynı zamanda enerji piyasalarında faaliyet gösteren tüm piyasa oyuncularının dahil olacağı, elektronik imza altyapılı projenin, Türkiye'nin en büyük e-dönüşüm ve bilgi teknolojileri arasında yerini aldığını ifade etti.
ESİS'te Bakanlığın ve bağlı, ilgili, ilişkili kuruluşlarının bütçe yatırım, dış ilişkiler, insan kaynakları, mevzuat, enerji politikaları, denetim, istatistik gibi birçok verinin yer alacağını vurguladı.
Akgül, bugünlerde çalışmalarına başlayacakları 2015-2019 yıllarını kapsayacak Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı 5 yıllık stratejik planın hazırlanmasında da ESİS'ten etkin bir şekilde faydalanılacağını sözlerine ekledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.