Cumartesi 23.03.2013

Teknoparklar para basıyor

Türkiye'deki teknopark yatırımları meyvelerini vermeye başladı. 37 teknoloji bölgesindeki 2 bin firmanın yıllık ihracatı 1.8, ciroları ise 8 milyar lirayı aştı

Türkiye'de sayıları 37'yi bulan teknoparklar geliştirdikleri teknolojiler sayesinde para basmaya başladı. Teknopark bünyesindeki firmaların toplam ihracatı 1.8 milyar lirayı aştı. Şirketlerin toplam ciroları ise 8 milyar lirayı geçti. Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Derneği (TGBD) Başkanı Mustafa İhsan Kızıltaş, teknoparkların devletin sağladığı teşvikin yaklaşık 8 katı kadar teknoloji satışı yaptığını söyledi. Kızıltaş, "Teknoparklar sağlanan teşvikleri fazlasıyla katma değere dönüştürüyor" dedi. Türkiye'deki teknoparkların hedefinde ise biraraya gelerek teknoloji transferi konusunda işbirliği yapmak var.
ZİRVE 28 MART'TA
İşbirliğinin ilk organizasyonu ise Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Zirvesi. 28 Mart'ta İstanbul'da gerçekleşecek zirvede yatırımcı ve girişimciler bir araya gelecek. Kızıltaş, "2001-2010, teknoparkların kuruluş dönemiydi. Şimdi ise ilerleme dönemindeyiz. Teknoparklarda sıfırdan kurulup 100 milyon dolar ciroya ulaşanlar var" diye konuştu.
EN BÜYÜĞÜ ODTÜ
Türki ye'nin ilk teknokenti olan ODTÜ Teknokent en fazla ihracat ve ciro yapan merkez oldu. Ortadoğu Teknopark A.Ş. adıyla 1991'de kurulan ODTÜ Teknokent, bugün 105 bin metrekare alanda, 284 şirket ve toplam 4 bin çalışanla faaliyetlerini yürütüyor. Teknokentte, yıllık 260 milyon dolarlık ihracat gerçekleştiriliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.