Pazar 24.03.2013

Ertelenen talep ciroları uçurdu

Geçen ay 1.2 oranında artan tüketici güven endeksi piyasaya da yansıdı. Hazır giyimden, gıdaya birçok alanda cirolar artıyor. Firma sahipleri "ertelenen talep devreye girdi" dedi

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) ve Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası'nın verilerine göre şubat ayında tüketici güven endeksinde yaşanan yüzde 1.2'lik artış, piyasaya da yansıdı. Hazır giyimden, gıdaya, kozmetikten aksesuvara kadar birçok alanda bir önceki yıla göre ocak ve şubat aylarında yüzde 20-30'a varan ciro artışları gerçekleşti. Firma yöneticilerine göre 2012'de "ertelenen talepler" devreye bu yıl girdi. Özellikle "ulaşılabilir lüks" satışlarında artış başladı. Bulova, Camel Active, Puma gibi çok sayıda yabancı saat markasının distribütörü Ersa'nın Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Ergün, geçen yıl ithal saat pazarının yüzde 11 küçüldüğünü söyledi. Ergün, bu yıl satışlarda artış yaşadıklarını ifade ederek, "Geçen yıl da yüzde 7 oranında büyümüştük. Ancak bu yıl pazar daha hareketli başladı. Ertelenen müşteri talebi, ilk iki ayda devreye girdi" dedi. Ergün, 2011'de faizlerde ciddi artış yaşandığını, tüketicilerin de borçlanma eğilimlerinin azaldığını belirtti.
HAZIR GİYİMDE ARTIŞ
Roman'ın patronu Turgut Toplusoy, bu ay geçen yılın aynı dönemine göre satışlarını yüzde 40 artırdıklarını açıkladı. İlk iki ayın da iyi geçtiğini söyleyen Toplusoy, özellikle ulaşılabilir lüks kategorisinde herhangi bir sıkıntı olmadığını ifade etti. Toplusoy, "Önceki gün İstinye Park mağazamızda rekor satış gerçekleştirdik" diye konuştu.
EKİM-KASIM ZAYIF GEÇTİ
Perakende danışmanı Nurullah Öztürk, Türkiye'de güven endeksinin dünya ortalamasında olduğunu söyledi. Geçen yıl ekim-kasım ve aralık aylarında satışların gıdada zayıf olduğunu belirten Öztürk, "Bu yıl ocak ve şubat ayları iyi geçti. Bu dönemdeki ciro artışında önceki aylarda yaşanan zayıf satışlar etkili oldu" dedi.
KOZMETİKTE PATLAMA
Sevil Parfümeri'nin patronu Yusuf Sevilla, 2013'e girerken çok temkinli olduklarını söyledi. Sevilla, "Geçen yıl o kadar çok felaket tellalı vardı ki, planlarımı gözden geçirdim. Ancak 'Türkiye'ye hiçbir şey olmaz' dedim. Doğru da çıktı" diye konuştu. Firmanın 2013'e iyi başladığını söyleyen Sevilla, "Şubat ayının ilk 14 gününde yüzde 42 ciro artışı sağladık" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.